Re: [Czuwaj] sprawozdania członków RN i ..... delegatów

Andrzej Grabowski andrzej w harcerstwo.net
Pią, 13 Maj 2005, 23:46:06 CEST

Witam!

Czuje sie nieco wywolany do odpowiedzi bo w dyskusji o sprawozdaniach
znaczny udzial maja sily z mojej choragwi :o))
Sam wyraz "sprawozdanie" przyprawia mnie juz o bol glowy. Niestety , juz
widze jak niektorzy smaruja te sprawozdania.
 Niektorzy, przez lata pracy w swoich hufcach wycwiczyli te umiejetnosc do
perfekcji.
Mimo bardzo slabego udzialu w pracach RN potrafia sie wzniesc na wyzyny w
swoim wypracowaniu.
 Nie jestem przeciwnikiem jakiejs formy bedacej podsumowaniem pracy w RN (
wladzach) ale chyba nie takiej jaka proponowal Czesiu.
Na pewno jakis krotki raport , moze cos innego. Tak czy owak nic nie zastapi
osobistego spotkania i rozmowy.
Przyszlo mi na mysl, ze dobrym miejscem na takie podsumowanie beda zbiorki
wyborcze.
 Na poziomie hufca  czlonek wladz naczelnych bedzie mogl zdac sprawozdanie a
ludzie beda mogli mu zadawac pytania.
Potem zjazd choragwi. Tutaj  - nawet gdyby czlonek wladz nie bylby ponownie
kandydatem na nowy Zjazd ZHP - wprowadzilbym obowiazek raportu ze swojej
dzialanosci za ubiegla kadencje i to wygloszony przed wyborami nowych
kandydatow.
Moze niejednemu instruktorowi na sali daloby to powod do lepszego
przyjrzenia sie nowym kandydatom.
 W nawiazaniu do tego co pisala Jola takze uwazam , ze za wczesnie jest juz
na rozpowszechnianie swoich sprawozdan na temat dzialanosci w RN , kiedy
czekaja nas jeszcze ciezkie prace zwiazane chocby ze strategia.
 Niestety doszlo juz do patologii na tym tle. Jeden z czlonkow RN   popelnil
"sprawozdanie" ktore jednoczesnie
jest prosba skierowana do komendantow hufcow aby odczytali oni ten dokument
koniecznie przez prowadzacego dana zbiorke wyborcza i to przed "aktem
wyborczym"!! Oczywiscie druh ten pracuje takze w komendzie choragwi.
Napisalem o tym przypadku bo mam nadzieje, ze wycofa sie on z tego pomyslu.
AHA- nie chodzi o moja choragiew ;o)
To chyba tak jak np. premier przed wyborami rozeslalby do wszystkich komisji
wyborczych tekst do odczytania przez kazdego wyborce a mowiacy o jego
dokonaniach.

Pozdrawiam

Andrzej