RE: [Czuwaj] sprawozdania członków RN i ..... delegatów

czesiek w harcerstwo.net czesiek w harcerstwo.net
Sob, 14 Maj 2005, 07:56:38 CEST

-----Original Message-----
From: czuwaj-bounces w listy.czuwaj.net
[mailto:czuwaj-bounces w listy.czuwaj.net]On Behalf Of Andrzej Grabowski
Sent: Friday, May 13, 2005 11:46 PM
To: Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy.
Subject: Re: [Czuwaj] sprawozdania członków RN i ..... delegatów

> Sam wyraz "sprawozdanie" przyprawia mnie juz o bol glowy.
> Niestety , juz widze jak niektorzy smaruja te sprawozdania.
(....)
> Nie jestem przeciwnikiem jakiejs formy bedacej podsumowaniem
> pracy w RN (wladzach) ale chyba nie takiej jaka proponowal Czesiu.
> Na pewno jakis krotki raport , moze cos innego.

Chyba faktycznie masz "alergię" na samo słowo "sprawozdanie"
no bo czym się różni "krótkie sprawozdanie" od "krótkiego raportu" ?
;-)  ;-)  ;-)

Jak juz to napisałem moja propozycja nie miała charakteru/formy
docelowej, a była raczej sygnałem potrzeby jakiejkolwiek formy
"wytłumaczenia się" członka władz z tego robił
czy też z tego czego nie robił  ;-)
Podkreslam, sygnałem i dlatego cieszę sie ze ten sygnał
spowodował jakąś reakcję.

Problemu "podsumowań" by nie było gdyby istniały mechanizmy
bieżącej informacji o aktywności cłonków władz.
Choćby wspomniane przezemnie osobiste stroni internetowe.

> Tak czy owak nic nie zastapi osobistego spotkania i rozmowy.

Owszem, ale takie spotkanie i rozmowa ma sens jesli wczesniej
mamy mozliwość spokojnego zapoznania się z informacjami.
Inaczej na spotkaniu traci sie czas na "rzeczy oczywiste".

> Przyszlo mi na mysl, ze dobrym miejscem na takie podsumowanie
> beda zbiorki wyborcze.
> Na poziomie hufca  czlonek wladz naczelnych bedzie mogl
> zdac sprawozdanie a ludzie beda mogli mu zadawac pytania.

Zbiórki wyborcze to ostatni moment na takie "podsumowania"

> Potem zjazd choragwi. Tutaj  - nawet gdyby czlonek wladz
> nie bylby ponownie kandydatem na nowy Zjazd ZHP
> - wprowadzilbym obowiazek raportu ze swojejdzialanosci
> za ubiegla kadencje i to wygloszony przed wyborami nowych
> kandydatow.  Moze niejednemu instruktorowi na sali
> daloby to powod do lepszego przyjrzenia sie nowym kandydatom.

Jakich "nowych kandydatów" chcesz wybierać na zjeździe
sprawozdawczym choragwi ?
Zjazd sprawozdawczy chorągwi odbedzie się prawie pół roku
PO zjeździe ZHP, i będzie to już trochę "po ptokach".
Owszem będzie mozna wtedy podyskutować o tym czego "dokonali"
nasi delegaci na zjazd i tyle. Ewentualnie, bedzie mozna
zadać pytanie delegatom dlaczego ponownie wybrali do władz ZHP
te czy inne osoby. A "wygłaszanie" raportu jest zbyteczne
wolę go wczesniej przeczytać, spokojnie zweryfikować,
a na zjeździe zadać pytania.

Czesław