Re: [Czuwaj] Czy to jest zgodne z Ordynacją? I demokracją?

Aleksander Senk senk w post.pl
Czw, 19 Maj 2005, 22:14:44 CEST

From: "marcin" <majcin w autograf.pl>

> ok. ale jak wyegzekwujesz, żeby w pierwszym głosowaniu kandydwoali tylko
> instruktorzy z jednego hufca?

Na pierwszej i drugoej karcie do glosowania beda tylko kandydaci z jednego hufca.

> przecież do komisji wyborczej może zgłosić się każdy mający bierne prawo
> wyborcze.
> W ogóle przecież nie ma czegoś takiego jak kandydad hufca, każdy
> instruktor może sie ubiegać o mandat w dowolnym rejonie .

Ja przeciez wiem, ze to nie jest proste przelozenie ordynacji wyborczej. :-)

Ale jezeli dwa hufce majace 3 mandaty mysla o tym, zeby w jakis sposob zapewnic sobie
przynajmniej jednego delegata, to chyba jest to najlepsze rozwiazanie.

> Jak dla mnie jedynym rozwiązaniem problemu jest apel wygłoszony przez
> komendantów hufców lub innych lokalnych autorytetów, aby każdy
> zagłosował na conajmniej jednego kandydata spoza własnego hufca, a jeśli
> zaostanie wybranych 2 delegatow z jednego hufca, to komendant powinien
> poprośic pozostąłych kandydatow z tego hufca, aby zrezygnowali z
> dalszego kandydowania.

Przy jednym glosowaniu?

> Oczywiście, jeżeli atmosfera na sali bedzie sprzyjała wycinaniu obcych,
> to taki apel nic nie pomoze, ale też nie widzę mozliwości zastosowania
> jakiegokolwiek innego rozwiązania bez łamania zasad statutu u ordynacji
> wyborczaj

Jezeli bedzie taka atmosfera, to oczywiscie zadne uklady nie beda mialy miejsca

pozdrawiam
olek