[Czuwaj] Czy to jest zgodne z Ordynacją? I demokracją?

marcin majcin w autograf.pl
Czw, 19 Maj 2005, 22:01:04 CEST

Aleksander Senk napisał(a):

>Nie jest to mozliwe, gdyz w pierwszym glosowaniu wszyscy dysponuja jednym glosem. (drugi
>glos w drugim glosowaniu, trzeci w trzecim)

ok. ale jak wyegzekwujesz, żeby w pierwszym głosowaniu kandydwoali tylko
instruktorzy z jednego hufca?
przecież do komisji wyborczej może zgłosić się każdy mający bierne prawo
wyborcze.
W ogóle przecież nie ma czegoś takiego jak kandydad hufca, każdy
instruktor może sie ubiegać o mandat w dowolnym rejonie .

Jak dla mnie jedynym rozwiązaniem problemu jest apel wygłoszony przez
komendantów hufców lub innych lokalnych autorytetów, aby każdy
zagłosował na conajmniej jednego kandydata spoza własnego hufca, a jeśli
zaostanie wybranych 2 delegatow z jednego hufca, to komendant powinien
poprośic pozostąłych kandydatow z tego hufca, aby zrezygnowali z
dalszego kandydowania.
Oczywiście, jeżeli atmosfera na sali bedzie sprzyjała wycinaniu obcych,
to taki apel nic nie pomoze, ale też nie widzę mozliwości zastosowania
jakiegokolwiek innego rozwiązania bez łamania zasad statutu u ordynacji
wyborczaj

Marcin