[Czuwaj] Czy to jest zgodne z Ordynacją? I demokracją?

Aleksander Senk senk w post.pl
Czw, 19 Maj 2005, 17:27:48 CEST

From: "marcin" <majcin w autograf.pl>

> A jak topogodzić z ordynacją wyborczą?

No, to pytanie zadalem jako pierwszy :-)

> kazać delegatom głosować tylko na kandydatow z jednego hufca?
> czy może zabronić instruktorom z jednego hufca zglaszać się do komisji
> wyborzczej?
> a może komisja wyborcza ma odrzucać zgłoszenia kandydatów z jedngo hufca?

Nie wiem, o czym piszesz, Marcinie.
Chyba zadne z tych przypadkow nie ma miejsca w rozwiazaniu, ktore zostalo poddane
dyskusji.

> a jak w pierwszym głosowaniu 2 kandydatow uzsyka więcej niż 50% głosów

Nie jest to mozliwe, gdyz w pierwszym glosowaniu wszyscy dysponuja jednym glosem. (drugi
glos w drugim glosowaniu, trzeci w trzecim)

> to już obaj sa delegatami, w jaki sposob pozbawić manadatu jednogo z
> nich, aby miały sens drugie wybory?

To byla moja glowna watpliwosc, co do ktorej dopiero przed chwila zorientowalem sie, ze
przeciez nie moze zaistniec :-)

Przypominam tez, ze taka forma glosowania mogla by miec miejsce tylko wtedy, gdy na taki
uklad, poprzez glosowanie, zgodzi sie wiekszosc (zwyklad? bezwzgledna?) delegatów. A moze
dopiero wtedy, gdy zgodza sie wszyscy?

pozdrawiam
olek