[Czuwaj] Do znawcow Ordynacji Wyborczej.

marcin majcin w autograf.pl
Pon, 23 Maj 2005, 16:31:54 CEST

Jerzy Lukaszewicz napisał(a):

> Jesli tak, to co bedzie jesli w kolejnym glosowaniu otrzyma rowniez 50
> glosow (lub mniej)?
> Jak dalej potocza sie wybory?

jesli w pierwszym głosowaniu nie wybierze się tyli kandydatów, ile jest
miejsc, to zarządza się nowe wybory z nową listą kandyatów.

> Druga watpliwa sutuacja:
> Czy mozna do komisji skrutacyjnej wybierac osoby, ktore kandyduja do
> wladz? Kiedys (jesli mnie pamiec nie myli) byl zapis w ordynacji, ze
> nie mozna. Teraz takiego zapisu nie ma. Czyli jest dopuszczalna
> sutuacja, ze np. trzech kandydatow z pieciu zgloszonych, zglosi sie do
> komisji skrutacyjnej i zostanie wybranych do tejze komisji. Czyli sami
> sobie beda liczyc glosy?
> Czy prawnie jest mozliwa taka sytuacja?

może i jest mżliwa taka sytuacja, ale czy nie można zwyczjanie
zaapelowac do rozsądku kandydatów, aby nie wyrażali zgody na
uczestnictwo w komisji skrutacyjnej?
bo chyba sami dostrzegą niestosowaność takiego zachowania.
swoją drogą to nie bardzo wiem jak należąłoby sformułowac taki przepis,
skoro najpierw wybiera się komisję, a dopiero potem zgłaszają się kandydaci?

Marcin