ODP: [Czuwaj] Do znawcow Ordynacji Wyborczej.

Wto, 24 Maj 2005, 11:25:49 CEST

Bo to, co proponujemy, to nie jest "drugie głosowanie", w którym wystarcza
zwykła wiekszość. To jest przeprowadzone kolejne "pierwsze głosowanie", w
którym ciagle wymagana jest większość 50%+1.

> [...]
> kontrkandydat. Wiec powinna zwyciezyc nawej z jednym glosem ZA.
> Bo spojrzmy na to z innej strony. Zalozmy ze w drugim glosowaniu (w
> dogrywce) walczy dwoch kandydatow. W pierwszym mieli po 60
> glosow. A wiec
> spelnili obydwa warunki (patrz Problem 1). W drugim (wyborcom cos sie
> odmienilo ;-)) uzyskali 30 i 20 glosow.
> Czy wobec tego pierwszy kandydat zostal juz wybrany (zwykla wiekszosc
> glosow)? Moim zdaniem tak.  Dlaczego wiec kandydat
> wystepujacy samodzielnie
> z 50 glosami nie jest jeszcze wybrany, a kandydat wystepujacy

Bo on już wcześniej dostał 60 głosów, czyli ponad wiekszość 50%+1.

Przy założeniu, że w "drugim głosowaniu" dostali głosów 30 + 20, to znaczy,
ze ważnie oddanych było 50 głosów za, reczta to nieważne lub ludzi nie
głosowali - w "drugim głosowaniu" nie dochodza bowiem inni kandydaci.

Dominik Jan Domin