[Czuwaj] Do znawcow Ordynacji Wyborczej.

Wto, 24 Maj 2005, 11:38:01 CEST

----- Original Message -----
From: "Jerzy Lukaszewicz" <jeluk w zhp.lublin.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Tuesday, May 24, 2005 11:12 AM
Subject: Re: [Czuwaj] Do znawcow Ordynacji Wyborczej.

> Wg mnie, to nie jest takie proste jak sugerujecie.
> Problem 1
> Mowicie, ze powinno byc nastepne glosowanie. Ale prosze zwrocic uwage na
> zdanie z pkt. 46 Ordynacji:
> "W razie braku rozstrzygnięcia wyboru z powodu uzyskania przez kilku
> kandydatów takiej samej liczby głosów, więcej jednak niż połowy ważnie
> oddanych głosów, przeprowadza się głosowanie uzupełniające na tych
> kandydatów, w którym o wyborze decyduje zwykła większość głosów."
> Rodza sie dwie watpliwosci:
> - jesli kilku kandydatow uzyskuje taka sama ilosc glosow, to przeprowadza
> [...]

Przeoczyłeś punkt 47:

47. Jeżeli liczba osób wybranych jest mniejsza niż liczba osób wybieranych w
skład danej władzy lub liczba wybieranych delegatów jest za mała, zarządza
się wybory dodatkowe przeprowadzane do czasu wyboru pełnego składu władzy.
Kandydaci, którzy w wyniku wcześniejszych wyborów nie uzyskali więcej niż
połowy ważnie oddanych głosów, mogą kandydować ponownie.

To jest podstawa do kolejnych, dodarkowych wyborów,
Do skutku !!!!!!

Czesław