[Czuwaj] Przepisy, opisy, zapisy, standardy...

Aleksander Senk senk w post.pl
Pon, 7 Lis 2005, 18:08:38 CET

"TOGRO.pl" <togro w togro.pl> napisał(a):

> Nie zgadzam się. W koncu nazywa się "Prawem". Czy to nie jest tak, ze
> interpretujesz to tak jak Tobie jest wygodniej.
> Najmniejszy harcerz wie, ze zlamanie Prawa Harcerskiego, to zlamanie
> Prawa.
> Jak widac w pewnym wieku to przekonanie zanika. Mam tylko nadzieje, ze
> nie u wszystkich...

Z tym sie nie zgodze!
Prawo Harcerskie _nie jest_ prawem w znaczeniu kodeksowym i _nie może_ byc
jako takie traktowane.
Z tak rozumianym prawem nie mozna pracowac, nie mozna za jego pomocą
wychowywac, nie jest ono opisem idealu.

Co najwyzej niektore normy (zasady) wynikajace z poszczegolnych zapisow PH
moga (ba, powinny!) byc traktowane "kodeksowo".

pozdrawiam
olek