[Czuwaj] Warsztaty jamborowe

Rafal Bednarczyk amfarm w aster.pl
Czw, 17 Lis 2005, 22:54:56 CET

Witam,

Marek Jedynak byl uprzejmy napisac:

> A ja zastanawiam się jeszcze nad jedną sprawą. Powiedz mi
> Rafale (ktoś inny też może to zrobić), ile czasu zbierasz już
> ekipę, która liczy około 20-30 osób do zorganizowania wyjazdu????
oj Marek... Czyzbym mial rozumiec, ze zamierzasz sie zaangazowac
w przygotowanie kontyngentu jamborowego? Czy tymi wypowiedziami
zamierzasz nam pomoc organizowac kontyngent?

Pytam o to bo jak rozumiem z powodu pobieznej lektury tematu
bagatelizujesz sprawe - to nie jest Marku "wyjazd" tylko reprezentacja
krajowa, ktora ma liczyc okolo 1000 osob. I jest to reprezentacja
na najwieksze w historii Jamboree w 100-lecie skautingu.
Nie wiem skad wziales przeswiadczenie, ze "zbieram ekipe 20-30 osob"...
Rekrutuje instruktorow:
- do komendy kontyngentu - 8 szefow zespolow roboczych
- do reprezentacji choragwianych - minimum 17 druzyn jamborowych x
x 4 instruktorow w kazdej = 68 instruktorow. A sa juz choragwie,
ktore planuja miec 3 druzyny jamborowe na poziomie jednej choragwi
czyli zamiast 4 instruktorow 12
- do IST - bez ograniczn
Jak wiec widac w wersji minimum rekrutujemy 76 instruktorow
z terenu calego kraju i calego ZHP.
Nikt tego Marek do tej pory nie robil w ZHP na taka skale
wiec na pewno robimy mnostwo bledow i mozna to robic lepiej - jesli
wiesz jak, to zapraszam do wspolpracy: kazda para rak do organizacji
powitamy z radoscia.
A od kiedy? Od konca maja zeszlego roku prowadzimy narastajaca
reklame Jamboree tworzac powoli koncepcje organizacji kontyngentu.
A rekrutacje prowadzimy od wrzesnia ubieglego roku. Sami, dysponujac
wlasnymi kontaktami, srodkami i silami.

> Nie pasuje mi w tym wszystkim fakt, że od dłuższego czasu Zespół ds.
> Jamboree poszukuje grupki osób w 140-tysięcznej organizacji.
a mozesz sprecyzowac o co Ci dokladnie chodzi w tej wypowiedzi?
Ja tylko przypomne, ze to ma byc bardzo sprecyzowana "grupka"
spelniajaca okreslone kryteria

> I jeszcze jedna sprawa... Jeżeli dziś jest 17 LISTOPADA, a
> zapraszasz do Warszawy na 19 LISTOPADA, to wybacz, ale chyba
> naprawdę wyłącznie jednostki bardzo nudzące się w domu, ZHP,
> szkole, firmie i innych miejscach, z którymi są związani,
> rzucą wszystko i przyjadą starać się o miejsce, gdzie jeszcze
> będą musieli ciężko pracować.
>
> Nie chcę już generalizować, ale z tego co kojarzę, to za
> każdym razem ogłoszenia o konkursach i sprawach związanych z
> Jambo 2007 były ogłaszane w ostatniej chwili.
>

> Resztę w tej sytuacji pozostawiam już bez komentarza.
oj Marek - nie wiem skad u Ciebie takie nagle zainteresowanie
naszymi jamborowymi dzialaniami w takim duchu. Gdybys przed
napisaniem powyzszych akapitow odwiedzil chociaz nasza strone
jamborowa www.jamboree2007.zhp.pl to chociazby z opublikowanych
tam dat zauwazylbys, ze oficjalna informacja o terminie i miejscu
weekendowego spotkania jamborowego byla podana na stronie
na miesiac przed data spotkania czyli 23 pazdziernika, a ponadto
w sobote 22 pazdziernika omowilismy to spotkanie z obecnymi
na wspolnych jamborowych warsztatach pelnomocnikami komend
choragwi ds zagranicznych - komendy choragwi mialy wiec
ta informacje miesiac wczesniej i spokojnie mogly sie wlaczyc
w informowanie chetnych srodowisk. I niektore sie wlaczyly,
co jeszcze omowilismy na spotkaniu delegatow na zjazd ZHP
w Zaleczu, na ktorym tez przeciez byles.

Ty niestety kojarzysz jedynie komunikaty jamborowe, ktore
podsylam przed kazdym spotkaniem specjalnie na liste CZUWAJ
bo zawsze jeszcze ktos w ostatniej chwili sie tym zainteresuje.
Ci co mieli i maja przyjechac do Warszawy wiedzieli o tym
co najmniej miesiac wczesniej - umowilismy sie jedynie,
ze bezposrednio przed impreza podamy dokladne szczegoly
logistyczne: gdzie spimy, jak jemy i o ktorej dokladnie
bedziemy co robic. I tak zrobilismy.

Jesli ta wymiana zdan nie odstraszy kogos od Jamboree
to bedzie to mialo jakikolwiek sens.

pozdrawiam
R. Bednarczyk
hm Rafal Bednarczyk