[Czuwaj] choragwie, bylo: Warsztatyjamborowe/kolejnaedycjakonkursudlakomendantowreprezentacjichoragwianych

Pią, 18 Lis 2005, 12:48:23 CET

----- Original Message -----
From: "Krzysztof Ludwig" <krzysiekl w interia.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Thursday, 17 November 2005 14:56
Subject: [Czuwaj] choragwie,bylo:
Warsztatyjamborowe/kolejnaedycjakonkursudlakomendantowreprezentacjichoragwianych

> RPM moga pomóc akcyjnie. Nie wyobrażam sobie systemu o nie opartego.
> A kilka ośrodków centralnych... Może kilkanaście? ;)

Może?? A może nie ma aż takiego obsadzenia??

>A docelowo chcemy zwiększyć poziom hufców.

To zanczy - co chcecie?? I w jaki sposób?? Bo wybacz, ale albo jestem ślepy,
albo w nowym projekcie Statutu tego nie widać. Amen.

> Poza tym nie wyobrażam sobie wykonywania funkcji kontrolnych bez struktur
> regionalnych.

A ja sobie wyobrażam. Może to wina czytania fantastyki?? Ale tylko w jednym
opowiadaniu fantastycznym przed słynnym 11 wrzesnia pojawił się projekt
zbombardowania jakiś tam wieżowców w USA za pomoca samolotów pasażerskich
załadowanychpo korek baku paliwem. A więc może i fantastyka nie jest taka
zła...

> Ja wiem, że w praktyce i kształcenie często w choragwiach leży i kwiczy
> (kontrola też), ale wiem też, że chorągwie można usprawnić. Zaś GK nie
> podołałaby nowym obowiązkom.

Tego nie byłbym taki pewny, czy nie podołałaby...

> Amen.
> Ale kłopot tkwi w słabych hufcach a nie w chorągwiach. Już od jakiegoś
> czasu kształcenie drużynowych nie należy do obowiązków chorągwi.
> Jeśli gdzieś jeszcze kształcą, to z litości.

To czemu, jesli możesz mi wytłumaczyć, są podejmowane działania wzmacniające
rolę chorągwi, a brak takich działań dla hufców?? To mnie najbardziej
zastanawia, zwłaszcza, ze w mojej subiektywnej i zapewne błędnej opinii, to
hufiec jest faktyczna współnotą instruktorską, a chorągiew tylko szczeblem
pośrednim, który ma scedowane pewne zadania, i kóry to szczebel można
zorganizowac tak czy inaczej, a nawet zlikwidować. No, ale zapewne sie mylę.

Dominik Jan Domin