[Czuwaj] Moja Droga Wendy

Michał Górecki g00rek w wp.pl
Śro, 23 Lis 2005, 10:33:15 CET

Widziałem wczoraj film. Najlepszy film o harcerstwie jaki widziałem.
Harcerstwie w negatywnym pojęciu.

Nie, nie było nikogo w mundurach (oprócz policji), sprawa działa się w
USA. Ale gdy przyjrzymy się głębiej...

Grupa nastolatków z różnych powodów zakłada grupę. Wytrzaskują skądś
broń - ale nie paskudną, nowoczesną broń, tylko TRADYCYJNĄ broń sprzed
lat. Ustalają sobie obrzędowość, ślubowania, kryjówkę, stroje obrzędowe.
A potem pajacują. I zderzają się z brutalną rzeczywistością.

Nie będę "spoilował" filmu. Radzę obejrzeć. Wychodzą z niego mimochodem
wszystkie nasze "piękne", harcerskie "kwiatki". :]

Scenariusz jest Larsa von Triera, ale proszę się nie bać, do dogmy mu
daleko. Jest muzyka, film nie jest kręcony z ręki.

Polecam. :]