[Czuwaj] O mundurze galowym jeszcze

Michał Górecki g00rek w wp.pl
Pon, 28 Lis 2005, 15:08:49 CET

Marek Jedynak napisał(a):

> Miałem okazję spędzić ostatni weekend na konferencji w MON. Jestem
> zadowolony z munduru galowego na takie okoliczności. Wręcz był tam
> wskazany i uważam, że powinno się go pozostawić. Byłem zauwazony i
> niebawem podzielę się z Wami korzyściami jakie wydaje mi się dla ZHP
> wyniosłem ;) a na pewno dla drużyn specjalnościowych :)

MArek powiedzmy szczerze - po prostu byłeś wśród ludzi z MONu traktowany
po oficersku. Czyli pewnego rodzaju oszustwo...
> W garniturze zatracamy już swoją odrębność organizacyjną i wtapiamy
> się w tłum cywilów (jakby na nich nie patrzeć - spoza organizacji).

Bo my jesteśmy cywilami! Nasz mundur, to nie jest mundur w znaczeniu
"strój służb mundurowych". Nie jesteśmy i nie byliśmy służbami
mundurowymi. Tak jak policja, WP, czy straż graniczna.
I choć specyfika twojej specjalności stawia cię bliżej wojska, niż
zwykłą drużynę, to nie należy zapominać, że "oficerowanie" to zwyczajne
oszustwo. Nasz mundur ma zupełnie inną genezę, inne funkcje i inny wydźwięk.