[Czuwaj] Krzesełka i cos jeszcze BYŁO: O mundurze galowym jeszcze

Wto, 29 Lis 2005, 17:06:23 CET

----- Original Message -----
From: "Michał Górecki" <g00rek w wp.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Tuesday, 29 November 2005 16:42
Subject: Re: [Czuwaj] O mundurze galowym jeszcze

> Pamiętam gdy kiedyś przyszła do nas pani nauczycielka w garsonce. Nie
> mogła usiąść w kręgu, bo jak - to usiadła na krzesełku.
> Pomyślałem wtedy "ale fajnie, nasz druh tez jest >>stary<<, ale on jest
> normalnie ubrany i siedzi z nami na ziemi".

Fajnie - mieliście taka harcówkę, że tak mozna było. My siedzimy na
skrzyniach, a na podłodze... leżą deski i jest zimno (ach, ten oryginalny
toruński gotyk).

A pewnego razu na wizycie u innego środowiska rozsiedlismy sie na pieńkach
(weszliśmy pierwsi), a potem patrzac na innych dochodzących gości ze
zdziwienie oglądalismy, że siadają na ziemi... a kupa pieńków stała wolna.

> Powtórzę jeszcze raz - ostro. Nie ma według mnie miejsca w naszej
> organizacji na ludzi którzy nie czują harcerskiego ducha. A osoba, która
> nie włoży normalnego munduru harcerskiego ducha już chyba nie czuje.

Czyli w którym roku życie instruktor MUSI iść na zieloną trawkę?? Bo mi
osobiście robi się niedobrze, gdy widze starych, szerokich, dorosłych
facetów albo dziadków w krótkich portkach i w całej reszcie śmiesznego
ubranka.

Ale pewnie nie czuję harcerskiego ducha. Chyba, że ten nowy mundur jest tak
cudowny, że i mój znajomy członek RN, rocznik coś koło 1923, bedzie wyglądał
w nim jak człowiek, a nie jak "idiota przebrany za dziecko". A chętnie go
bym przyjął na zbiórkę na gawędę, bo "gada ciekawie", i posadził na
krzesełku.

DJD