[Czuwaj] O mundurze galowym jeszcze (długie, bom zadziwiona)

Michał Górecki g00rek w wp.pl
Śro, 30 Lis 2005, 02:34:40 CET

Ania Miszczak napisał(a):
> Ty się Michale w którymś z wczesniejszych postów zachwycałeś, że nawet
> w radzie naczelnej były osoby noszące zwykły mundur. Mnie z kolei
> przeraża widok opasłego druha w wieku bardziej niż średnim, w mundurze
> pełnym kolorowych naszywek, oznaczeń imprez i sprawności na oficjalnym
> spotkaniu np. w szkole na oczach rodziców i grona pedagogicznego. Nie
> wygląda to dobrze. Ani poważnie. Dlaczego? Bo przypuszczam, że żaden
> dorosły mężczyzna- cywil nie ubrałby aż tak obwieszonej znaczkami
> koszulki?Bo nie jest to strój dopasowany do wieku owego druha? Bo
> [...]
Jeszcze jedno.

Mam do tego stosunek ambiwalentny, ale powoli się skłaniam ku pewnemu
zdaniu.

Wiesz idąc tym tropem wycofalibyśmy mundury wogóle.
Bo na prawdę, na prawdę żaden przeciętny człowiek w wieku 15 lat nie
założyłby także koszuli poobwieszanej kolorowymi znaczkami gwarantuję. I
również gwarantuję ci, że niezależnie od koloru i kroju koszuli ludzie w
jego wieku będą się z niego śmiali. Jedyne rozwiązanie to nienoszenie
munduru.

Harcerze i instruktorzy to nie sa zwyli ludzie. I nigdy nei będzie tak,
że nas ktoś zrozumie, nie łudźmy się :)

I proszę nie pisz ciągle o tym brzuszku. Jakoś wielu instruktorów,
których znam, a są w różnym wieku, tego brzuszka nie ma. Nie chcę
moralizować jak już pisałem - ale to nei jest dla mnie wyznacznik.

Ciekawy jestem czy przeciętny instruktor ZHP dba na prawdę o tężyznę
fizyczną bardziej niż jego przeciętny rówieśnik spoza ZHP. Ciekawe :)