[Czuwaj] Nowy regulamin mundurowy

Ania Miszczak ania.poziomka w wp.pl
Śro, 30 Lis 2005, 16:11:37 CET

O NIE! Dalej został ten tandetny sznur strażacki, upss, czytaj komendanta
hufca... a juz była plotka, że rezygnuje się ze sznurów  w ogóle...
Ciekawe czy nowa koszula będzie na tyle wytrzymała i usztywniona, by
utrzymać sznur (i reszte munduru) na swoim miejscu? Teraz i mnie i moich
harcerzy bardzo śmieszy opadanie bluzy razem ze sznurem na kieszeń. Komiczna
sytuacja.
Ale po co w ogóle takie oznaczenia? Tradycja? Militarna geneza? Nie jesteśmy
podobno służbą mundurową jak sie doczytałam ... ;)
Jedyny pozytyw jest taki, ze dalej będę mogła wmawiać niezorientowanym
znajomym, ze jestem naczelniczką straży pożarnej. Kupują! Zwłaszcza na wsi.
;)
Tyle było bicia piany, szafowania argumentami, ze nie jesteśmy militarni, że
mamy byc uwspółcześnieni,  a tu dalej sznury funkcyjne zostały! A poza tym -
tak naprawdę coś się zmieniło, oprócz samego materiału mundurowego, oprócz
likwidacji koszmarków dla zuchów?
Setki możliwości naszywek, znaczków, itp. Getry dla instruktorek i
instruktorów.
Rozumiem, że skoro idę na zbiórkę w szkole- w owej koszuli mundurowej- to
zasuwam w długich skarpetach, a okoliczna młódź ma ubaw, pytając do jakiego
klubu piłkarskiego należę ;)
Zastanawia mnie tylko po co ta dwoistość - wersja z getrami i bez. Skoro to
jest mundur polowy, roboczy. Chyba, ze to ten krok w kierunku starszych
instruktorów. Czyli ten, co bez getr- betoniarz bez owego ducha, a ten w
getrach -  młodosc ducha itp? Pomóżcie mi zrozumieć, bo może szykowanie
granta mnie odmóżdżyło?
Regulamin mundurowy już jest. Ale serio- nic  z tego nie rozumiem! Dopiero
co zamiast zająć sie sprawami zjazdowymi trujemy o mundurach, o garsonkach,
koszulach itp.-  a tu w regulaminie- zatwierdzonym już jak rozumiem- o nich
jest mowa! Żakiet galowy i marynarka galowa, do tego galowe doły. To po co
odżegnywanie się od strojów oficjalnych? I dyskusja na ten temat? A kto
ustala kolorystykę tego wzoru strojów galowych ZHP? Czy to tak jak było w
naszej pisaninie- każdy zakłada co moze i dopina logo ZHP? Bo nie wiem, czy
odprasować moje chińskie wdzianko i poszukać miniaturki krzyża czy odkładać
na zakup żakietu? ;)

Zadziwiona drugi raz w ciągu doby.
Anka Miszczak
Hufiec ZHP Szczecin