[Czuwaj] Nowy regulamin mundurowy

Michał Górecki g00rek w wp.pl
Śro, 30 Lis 2005, 17:21:25 CET

Dominik Jan Domin napisał(a):
> Czy jak w regulaminie stoi "Chusta w kolorze ustalonym przez drużynę.
> " to moją dwukolorową mam zlikwidować bo to jest "w kolorach" a nie w
> "kolorze"??

Koniecznie, pod kara rozstrzelania :)
Nie, nie trzeba.
> I czym sie różnią "kolory wybrane przez druzynę", jak jest spisana
> większość regulaminu od "barw druzyny", które opisują barwy oznaczenia
> projektu straszno-harcerskiego??

Różnica polega na tym, że fragment dotyczący projektu jest żywcem wzięty
z uchwały RN, która to opisała...
> Natomiast jako liberał cieszę się z: "Pod stopniami MOŻE znajdować się
> numer drużyny lub szczepu." i "Patki MOGĄ być noszone także przez
> instruktorów."
>
> A brak zdefiniowania, gdzie ową srebrna lub złotą "linijkę" maja nosic
> na nakryciu głowy, jest IMHO błedem :
> http://foto.torun.zhp.pl/displayimage.php?album=10&pos=10 no, chyba,
> że położenie jest dowolne, to ja zaczne przypinać od środka, albo na
> czubku (jeszcze sie nie zdecydowałem).
Dominik.
Jest wiele spraw, które nie były przez długi czas uregulowane i ich
uregulowanie obecnie jest bardzo trudne. Należy do tego między innymi
oznaczanie numerów na narmiennikach, a także noszenie lilijki (nad
okiem, czy po środku).

Uznaliśmy, że precyzowanie tego typu spraw na prawdę niczemu nie służy.
Jeśli drużyna będzie na prawde dobrze umundurowana, ale będzie miała
lilijkę nad okiem, lub na środku, to nikogo to razić nie będzie.

Natomiast jeśli drużynowy chce obejść regulamin to i tak go obejdzie.
Wiesz jest taka teoria, że wysoka kultura organizacji nie wymaga
formalizacji. Pisanie 100 stronicowego regulaminu gdzie wyraźnie
zaznaczone jest to czego nosić nie wolno mija się z celem. Jak ktoś chce
założyć lilijkę na środku głowy to ją założy. Powodzenia :)