[Czuwaj] Nowy regulamin mundurowy

Michał Górecki g00rek w wp.pl
Śro, 30 Lis 2005, 17:29:56 CET

Ania Miszczak napisał(a):

> O NIE! Dalej został ten tandetny sznur strażacki, upss, czytaj
> komendanta hufca... a juz była plotka, że rezygnuje się ze sznurów  w
> ogóle...
> Ciekawe czy nowa koszula będzie na tyle wytrzymała i usztywniona, by
> utrzymać sznur (i reszte munduru) na swoim miejscu? Teraz i mnie i
> moich harcerzy bardzo śmieszy opadanie bluzy razem ze sznurem na
> kieszeń. Komiczna sytuacja.
> Ale po co w ogóle takie oznaczenia? Tradycja? Militarna geneza? Nie
> jesteśmy podobno służbą mundurową jak sie doczytałam ... ;)
Nie jesteśmy. Niestety zlikwidowanie sznurów, tradycyjnych sznurów
wykracza chyba poza wytrzymałość naszej organizacji. Propozycje te
spotkały się na prawde z bardzo stanowczym sprzeciwem ze wszystkich
stron. Dodam, że druh naczelnik jako jedna z niewielu osób był za
likwidacją sznurów wogóle :) Ale nie udało się...
> Jedyny pozytyw jest taki, ze dalej będę mogła wmawiać niezorientowanym
> znajomym, ze jestem naczelniczką straży pożarnej. Kupują! Zwłaszcza na
> wsi. ;)
> Tyle było bicia piany, szafowania argumentami, ze nie jesteśmy
> militarni, że mamy byc uwspółcześnieni,  a tu dalej sznury funkcyjne
> zostały! A poza tym - tak naprawdę coś się zmieniło, oprócz samego
> materiału mundurowego, oprócz likwidacji koszmarków dla zuchów?
Zmieniło się wiele, choć z zewnątrz tak to nie do końca może wyglądać.
Czasem trzeba przemyśleć sporo, żeby dojść do prostych rozwiązań. Ale
powiedz może co chciałabyć żeby się zmieniło, a aj ci odpowiem :) Tak
będzie prościej.
> Setki możliwości naszywek, znaczków, itp. Getry dla instruktorek i
> instruktorów.
> Rozumiem, że skoro idę na zbiórkę w szkole- w owej koszuli mundurowej-
> to zasuwam w długich skarpetach, a okoliczna młódź ma ubaw, pytając do
> jakiego klubu piłkarskiego należę ;)
Załóż spodnie. Nie będziesz nosiła getrów. Załóż spódnice galową - nie
będziesz nosiła getrów.
> Zastanawia mnie tylko po co ta dwoistość - wersja z getrami i bez.
> Skoro to jest mundur polowy, roboczy. Chyba, ze to ten krok w kierunku
> starszych instruktorów. Czyli ten, co bez getr- betoniarz bez owego
> ducha, a ten w getrach -  młodosc ducha itp? Pomóżcie mi zrozumieć, bo
> może szykowanie granta mnie odmóżdżyło?
Jaka dwoistość? Getry i tak często się wywija na wędrówkach do dołu.
Getry nosimy zawsze. Do krotkich spodenek i spódnicy. Na apelach dbamy
po prostu o to, aby były podciągnięte.
> Regulamin mundurowy już jest. Ale serio- nic  z tego nie rozumiem!
> Dopiero co zamiast zająć sie sprawami zjazdowymi trujemy o mundurach,
> o garsonkach, koszulach itp.-  a tu w regulaminie- zatwierdzonym już
> jak rozumiem- o nich jest mowa! Żakiet galowy i marynarka galowa, do
> tego galowe doły. To po co odżegnywanie się od strojów oficjalnych? I
> dyskusja na ten temat?
Dyskusja jest na temat mundurów galowych. Nie przewiduję nawet sytuacji,
że ktoś kto ze mna dyskutuje miał na myśli jedynie zakłądanie spodni
galowych do koszuli.

KOCHANI!

Wersja beta regulaminu leży na stronie zespołu OD PÓŁ ROKU. Dużo się nie
zmieniła jeśli chodzi o część mundurową. Więc nie bijmy teraz piany, ok?
:) Kto chciał psiac - pisał. Na prawde każdy wniosek był uwzględniany i
rozpatrywany.
> A kto ustala kolorystykę tego wzoru strojów galowych ZHP? Czy to tak
> jak było w naszej pisaninie- każdy zakłada co moze i dopina logo ZHP?
> Bo nie wiem, czy odprasować moje chińskie wdzianko i poszukać
> miniaturki krzyża czy odkładać na zakup żakietu? ;)
Przypomnę po raz kolejny - strój galowy to nie mundur w którym mamy
prężyć się w jednolitych szeregach i defilować przed uśmiechniętym
prezydentem. To strój na specjalne okazje.

Strój galowy możesz kupic tylko w jednym miejscu, więc nie martw się
kolorystyką. ALE JEŚLI CIĘ NEI STAĆ zakładasz zwykłe ubranie i
miniaturkę krzyża, krawat/apaszkę ZHP. Voilla. Masz tani wariant stroju
galowego. Kapiszczi?

> Zadziwiona drugi raz w ciągu doby.
> Anka Miszczak
> Hufiec ZHP Szczecin
A ja ciągle nie wiem czym, trzeba było zapoznawać się z wersjami
roboczymi :)