[Czuwaj] Garb czy nie ?

Paweł Rozdżestwieński konikhdj w hot.pl
Wto, 11 Paź 2005, 09:48:43 CEST

> "No właśnie kochani kandydaci/delegaci. Czy Waszym zdaniem jest to nasz,
> ZHP,
> "garb" czy nie ?
>
> Czuwaj
>
> Czesław"

Rzadko zabieram głos na tej liscie, no ale spróbuję:-)Pisałem to już nie
raz - garbem wspólczesnego harcerstwa jest jego niedostępność a nie
historia. Tocząc zaciekłe boje frakcyjne zapominamy, że tak naprawdę
funamentem działań jest drużynowy i drużyna i dostępność do onych dwóch
czynników rozwoju harcerstwa. Mordujemy ideę aż miło dyskutując o rzeczach
nieważnych, takich o jakich pisze KOHUB, który niestety jak widzę, nie
potrafi już w wolnej Polsce napisać książki harcerskiej na poziomie
Zielonego Straszydła czy Bitwy pod Zielonym Lasem. Moich dzieci nie
obchodzi zawikłana historia PRL - bo harcerstwo nie służy do analizowania
zachowań sprzed 20 lat, moje dzieci chciałyby je przeżyć i być
wychowywanymi przez działanie.
Mozemy oczywiście dalej brnąc w analizowania analiz analizowanych
analitycznie i przepraszac za wszelakiego typu plamy na lilijce - ale na
Boga - zróbmy sobie Stowarzyszenie Pokrzywdzonych i tam paśmy się naszą
męczarnią.
Dzieciom zostawmy harcerstwo - niech i one mają szanse na swoją przygodę.

JAzlowiak