[Czuwaj] Garb czy nie ?

Wto, 11 Paź 2005, 12:20:58 CEST

Dwa cytaty z forum ZHP
http://www.forum.zhp.pl/viewtopic.php?TopicID=3288&page=0#35661

(.......)
Jest garb. Ja wtedy, gdy wyjątkowo paskudnie reagowała Komenda /ówczesna/
Chorągwi Katowickiej na np. to co się działo w hufcu Trzebinia i wobec
Kohuba, usiłowałem jakoś reagować jako z/ca red. naczelnego Harcerza
Rzeczypospolitej. / "prawo" prasowe/
Nawet nasz naczelny Paweł Raj też usiłował coś zdziałać. Ale w Katowicach
był inny świat niż w Krakowie. I takich wypadków były dziesiątki, zależnie
od stopnia uwikłania w "przewodnią siłę narodu". I tyle. Paweł Wieczorek
jest jednym z najwybitniejszych instruktorów tamtych i późniejszych lat.
Książki które napisał i pomysły na harcerstwo, które stworzył to górna półka
w naszym intelektualnym dorobku. On i wielu innych, liniowych instruktorów
doznało niepowetowanej krzywdy orzeczeniami służalczych komisji. A oco
chodzi ? O ZATARCIE TYCH ORZECZEŃ I gałązkę przeproszenia do ogniska. Dziwię
się bardzo, że Naczelny Sąd Harcerski nie dokonał przglądu tych "spraw" i
nie podjął stosownych uchwał. Widać "komuś" na tym nie zależało. Ale powinno
zależeć na tym nam wszystkim. Najlepiej , gdyby stosowną "uchwałę
zobowiązującą" podjął najblższy Zjazd. Lepiej późno niż wcale, a ta historia
na dotyczy, a nie jakiegoś ZHP sprzed 20 lat.

____________________________
Wilk Samotnik  (hm. Piotr Niwiński HR)
(........)

(........)
Nie tylko Katowice były restrykcyjne w swych działaniach. Takich komisji,
komend było dużo.
Daleki jestem od opreacji rozliczeniowo/lustracyjnej ala nasz "młodszy brat"
lecz Wilk ma rację, jako związek powinniśmy się rozliczyć z tamtymi dziwnymi
czasami. Jaki byl efekt tamtych działań restrykcyjnych nie wiem - lecz mam
wrażenie, że razem z instruktorami często cierpiały ich drużyny czyli
dzieciaki, którym często przerwano brutalnie przeżywanie wielkiej
harcerskiej przygody a z tym jako jeden z "doświadczonych przez system" nie
mogę się pogodzić

hm. Sławek Andryszewski
hufiec Białystok