[Czuwaj] Garb czy nie ?

Pią, 14 Paź 2005, 12:51:20 CEST

----- Original Message -----
From: "marcin wojtczak" <majcin w autograf.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Friday, 14 October 2005 09:06
Subject: Re: [Czuwaj] Garb czy nie ?

> Dodam jeszcze, że od czasu, gdy napisano prawo harcerskie, pojawiło sie
> 6 nowych katolickich tłumaczeń biblii, nowy katechizm, wprowadzono język
> polski do liturgii, papież modlił sie w meczecie i synagodze i jakoś od
> tych zmian Kościół Katolicki nie legł w gruzach.

Są tacy katolicy, którzy twierdzą wręcz coś innego. Niektórzy biskupi też
zwracaja uwage na zanik WIARY. Ale to małe OT. Chociaż, jesli wziąć analogie
do harcerstwa...

Osobiście zaczyna robić mi się niedobrze na widok harcerzy. Ich stosunku do
mundurków - oficjalnie - cudowne, wspaniałe, zakaz zmian, wielka duma i temu
podobne głupoty - i w rzeczywistości - wielka radość, gdy można zdjąć
mundurek, i jeki zawodu, gdy na grę/wycieczkę/ognisko każe się iść w
mundurze.

Czy to efekt zmian - nie wiem, ale wiem jedno - od lat mundur nie stanowi
tego, czym był w zamyśle BiPi.

Dominik Jan Domin