[Czuwaj] Garb czy nie ?

hm. Rafał M. Raniowski HR rafal w harcerz.pl
Sob, 15 Paź 2005, 10:10:53 CEST

----- Original Message -----
From: "Aleksander Senk" <senk w post.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Friday, October 14, 2005 9:21 AM
Subject: Re: [Czuwaj] Garb czy nie ?

> A wracajac do bardziej merytorycznej dyskusji.
> W "Pobudce" mozna znaleźć artykul Marabuta mowiacy zmianach w PH w ZHR. I
> tym, ze nie zdecydowano sie ruszac tego z 1932

[ciach]

Bardzo dobry tekst dla wszelkich "reformatorow" :) Jestem za zmianami w
programie, stopniach, sprawnosciach ale nie w zapisach ideowych :)

Moim zdaniem mozna by w ZHP przywrocic wersje z 1932 r., ale to wymaga pracy
z kadra instruktorska w wyjasnianiu PO CO. Ale dzis modny jest kierunek na
skauting we wszystkim. Kierunek na skauting - okej :) Jestem jak najbardziej
za, tym bardziej, ze moje srodowisko pracowalo w latach 80-tych na ksiazkach
Baden-Powella, Malkowskiego, Ungehauera, Piaseckiego i Schreibera,
Sliwerskiego i Niwinskiego. Tesknota za skautingiem byla u nas mocno
eksponowana. Wychowanie patriotyczne, ale nie na "4 Pancernych...", czy
"Stawce...", a na Szarych Szeregach, bohaterach wrzesnia, PSZ, itp. U nas
stosowano wersja PiPH z 1932 r. i jest do dla mnie jedyna aktualna wersja.
Najbardziej naturalna, bo w takiej zostalem wychowany. W 1986 r. skladalem
przyrzeczenie na slowa: "Mam szczera wole...".

Kierunek, w ktorym podaza ZHP nie podoba mi sie. Czekam do Zjazdu, a
pozniej... "pozyjemy - zobaczymy".

Pozdrawiam
Viking