[Czuwaj] Garb czy nie ?

Aleksander Senk senk w post.pl
Śro, 19 Paź 2005, 12:32:51 CEST

"Jerzy Lukaszewicz" <jerzy.lukaszewicz w zhp.lublin.pl> napisał(a):

> Nie napisalem, "ze jestes" badz, ze "nie jestes". A przynajmniej nie
> mialem takiej intencji.
> Cytat: "Ale nie dawaj swiadectwa, piszac po raz 10 te same rzeczy, ze
> jestes w pewnych tematach skrajnym ortodoksem. Bo ortodoksyjnosc nie
idzie w
> parze ze swiadomym wychowaniem."
> Jezeli mowie, abys nie podchodzil do przepasci, to nie znaczy jeszcze, ze

> stwierdzilem iz spadasz w przepasc :-))

Aha... Aha.. no, Chyba rozumiem.

Ja w kazdym razie zarazem uznaje abstynencje jako narzedzie wychowawcze i
uznaje koniecznosci stosowania tego narzedzia w harcerstwie.

Jak ktos sie nie zgadza z drugim członem tego zdania, to... ok.
Ale wszelkie negowanie pierwszego czlonu to oszukiwanie - siebie i innych.
I z takimi argumentami - zaciemniajacymi dyskusje, albo nieprawdziwymi -
trzeba walczyć.
To kwestia uczciwosci. Szkoda, gdyby nasze polityczne piekielko o tej
uczciwosci i prawdomownosci zapominało.
Jakis czas temu, na forum ZHP, zanalizowalem kilka takich argumentow, ktore
pojawiac sie nie powinny.
Niestety - od tego czasu poznalem juz nowsze. Zastanawiam sie, dlaczego one
sie tak mnozą? :-)
A ocene tych kilku mozecie znaleźc na stronie
http://www.forum.zhp.pl/viewtopic.php?TopicID=2972&page=2

> A na serio - dajmy temu spokoj. Nie przekonamy sie nawzajem co do
> brzmienia 10 PPH. I to jest te 10% w roznicy naszych pogladow. Jak znowu
po raz
> setny zaczniemy tu o tym dyskutowac, to nas inni zakrakaja. I beda mieli
racje.

Z tym problemem trzeba bedzie sie w koncu zmierzyc, a nie czaic i czaic,
przesuwajac ciegle decyzje na pozniejszy okres.

> Ty w swojej wypowiedzi nawiazales do tego, porownujac znowu PH do 10
> Przykazan.

Ale to dlatego, ze jezeli ktos uzasadnia koniecznosc zmian w PH tym, ze od
czasu redakcji Prawa bylo kilka tlumaczen biblii (z ktorych i tak tylko
niewielka czesc cieszy sie uznaniem), to nie mozna bylo zareagowac inaczej
:-)

>Ja zripostowalem kilkoma zdaniami. A wiec jest 1:1.

Powiedzialbym, ze argumenty nalezy wazyc, a nie liczyc... ale juz nic nie
powiem :-P

pozdrawiam
olek