[Czuwaj] Honorowy protektorat

Bartek Szumski b-szumyk w wp.pl
Wto, 25 Paź 2005, 09:37:51 CEST

Chyba nieco zeszliśmy z tematu, moim dylematem nie jest to kto został
prezydentem, ale rola dla nas ZHP, Honorowego Protektoratu. Dla mnie - co
może powinienem powiedzieć na wstępie - każdy demokratycznie wybrany
prezydent powinien objąć protektoratem ZHP, choć być może w przypadku
niektórych będzie to tylko pusty gest.
Zastanawiam się nad tym, bo nie było do tej pory (chyba) Prezydenta przed
wojną ani po 1990 roku który by nie obejmował protektoratem ZHP, dziś
patrząc na to jak wiele osób z otoczenia braci Kaczyńskich to instruktorzy
ZHR (w tym sam Przewodniczący ZHR, który został posłem z ramienia PIS),
zastanawiam się co z tego wyniknie.

Zastanawiam się też czy dla nas to bardzo istotne i co mówiąc brutalnie nam
daje ?
Bo niestety nie spełnia podstawowej roli - jaką jest ukazanie apartyjności
ZHP.

To też przyczynek do dyskusji o zmianach w statucie, szczególnie tych które
dotyczą udziału w polityce instruktorów ZHP.
Moim zdaniem należałoby wpisać zapis dotyczący nie łączenia członkowstwa w
ZHP z członkowstwem w partiach politycznych, oraz z kandydowaniem w
wyborach. I przewidzenie możliwości urlopu instruktorskiego na czas
kandydowania, z jednoczesnym automatycznym wystąpieniem z ZHP w przypadku
wyboru.

Pozdrawiam Czuwajmy

hm. Bartek Szumski HR
szumyk w poczta.onet.pl