[Czuwaj] Honorowy protektorat

Bartek Szumski b-szumyk w wp.pl
Wto, 25 Paź 2005, 14:38:54 CEST

From: "Michał Górecki" <g00rek w wp.pl>
> członkostwa w ZHP z członkostwem w partiach politycznych.
>
> A Rafał:

> To jest sprzeczne. Z zapisu Bartka wynika albo harcerstwo albo członkostwo
> w partii i ja się temu sprzeciwiam.
> g00rek

Goorek - nie we wszystkim musimy się zgadzać. :-)
Masz rację w tym że harcerze mają być aktywni. I to również na polu
społeczno-politycznym.
(np. poprzez udział w wyborach ci powyżej 18 lat)

Ale czym innym jest członkostwo w partii - (czyli już minimum 18 lat), a
czym innym działalność polityczna.
Ja nie widzę możliwości pogodzenia - nie tyle u wędrowników czy zwykłych
członków ZHP - bycia członkiem partii politycznej.
Przede wszystkim u instruktorów, szczególnie tych którzy są "władzą" i to
niezależnie jaką - czy to członkiem władz najwyższych czy też w hufcu,
chorągwi jak też szczepu, drużyny.
Bo to przede wszystkim są wychowawcy.!
Mamy wychowywać do bycia aktywnym społeczno-politycznie.
Ale tam gdzie zaczyna się partyjność (nie polityczność tylko właśnie
partyjność - bo poglądy polityczne ma każdy instruktor ZHP), tam dla mnie
kończy się harcerstwo.

Czuj ! Howgh

A tak na marginesie kupiłem wczoraj w promocji  4Ż "Kurtka polarowa Ta-to-ka
300 zielona" i jest REWELACYJNA ! :)
Już w piątek przetestuję ją w Tatrach :)

hm. Bartek Szumski HR
szumyk w poczta.onet.pl
Szczep "Błękitne Berety"
Hufiec Łódź-Polesie