[Czuwaj] Honorowy protektorat

hm. Rafal M. Raniowski HR rafal w harcerz.pl
Wto, 25 Paź 2005, 14:33:19 CEST

----- Original Message -----
From: "Michał Górecki" <g00rek w wp.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Tuesday, October 25, 2005 2:14 PM
Subject: Re: [Czuwaj] Honorowy protektorat

> członkowstwa w ZHP z członkowstwem w partiach politycznych.
>
> A Rafał:

> To jest sprzeczne. Z zapisu Bartka wynika albo harcerstwo albo czonkostwo
> w partii i ja się temu sprzeciwiam.

Czlonkostwo - tak. Trzeba by sie zastanowic nad kwestia, czy nie dolaczyc
obwarowania, ze jesli zapisay ideowe danej partii politycznej stoja w
sprzecznosci z zapisami ideowymi Statutu ZHP, to taki czlonek ZHP powinien
zawiesic czlonkostwo w ZHP. Ale to chyba krok za daleko - moze najpierw
nalezaloby przetestowac zapis o laczeniu funkcji instruktorskich z
funkacjami we wladzach partii i organach Panstwa, takich jak Sejm, czy
Senat. Ale co z Urzedami Gmin, Miast, Samorzadem Powiatowym i Wojewodzkim?
Czy zapis powinien tez obejmowac te osoby?

Moim zdaniem, jesli ktos chce sie "bawic" w polityka, to powinien odsunac
sie od _czynnej_ dzialalnosci na funkcjach instruktorskich, tak, aby jego
dzialalnosc polityczna nie byla laczona, czy wiazana z dzialalnoscia
polityczna i aby ewentualne "potkniecia" polityczne nie wplywaly na
niewlasciwe odbieranie spoleczne organizacji harcerskiej.

Sam problem jest bardzo delikatny i pospiech moim zdaniem jest niewskazany.
Uwazam tez, ze przy nowej Radzie Naczelnej powinien powstac Zespol
Statutowy, ktory prace nad ewentualnym nowym Statutem ZHP rozpoczalby od
poczatku istnienia nowej Rady, a jego prace byly by przez nowa 4-letnia
kadencje szeroko konsultowane i analizowane. Czy przy obecnej zmianie ktos
pokusil sie o symulacje realizacji obecnych zapisow? Np. Wyboru Wladz,
utraty czlonkostwa, itp. Wtedy unikniemy wielu bledow, czy niedopatrzen.

> g00rek
>
> PS Rafał i inni. Jesli ktoś pisze sygnaturkę poniżej dwóch znaków - to
> wtedy zapis poniżej niego wyświetla się w mądrzejszych programach
> pocztowych na inny kolor i nie jest uwzględniany przy odpowiedzi. Tak jest
> właśnie z twoim postem. Uważajcie przy cytowaniu :)
>
> --
G00! Czlowieku! Napisz do mnie "po ludzkiemu" na priva, o co chodzi, bo ja
nic z tego nie pojalem :)))

Pozdrawiam
Viking-Szczecin
alias
hm. Rafal Raniowski HR
czlonek KR Hufca ZHP (jeszcze) Szczecin-Pogodno
szeregowy w 3.Szczepie Sosnowej Szyszki