[Czuwaj] Projekt Statutu ZHP

T.Rex trex w harcerstwo.net
Pon, 5 Wrz 2005, 19:45:17 CEST

> Wymieniles kilka paragrafow:
> na szybko moge wymienic kolejny, ktory mnie oburzył:
> "1. Stopień instruktorski jest odzwierciedleniem poziomu wiedzy,
> dojrzałości
> społecznej i umiejętności wychowawczych instruktora. "
>
> Ani slowa o formacji ideowej i postawie instruktora. Tylko wiedza i
> umiejetnosci wlasciwie techniczne... Czyli to, co dzisiaj stanowi o
> slabosci
> naszej kadry instruktorskiej.

Zdaję sobię sprawę z ułomności przedstawionego wyżej zapisu i myśli jaka
przyświeca zarówno Olkowi jak i Grzegorzowi, jednakowoż czy "dojrzałość
społeczna" nie zawiera w sobie właśnie postawy instruktorskiej - instruktora
obywatela i wychowawcy?

Jak dla mnie instruktor dojrzały społecznie to taki, który jest świadomym
obywatelem Rzeczypospolitej Polskiej dbającym o Jej dobre imię i honor.
Postawę tą realizuje poprzez aktywny udział w życiu społecznym (chociażby
udział w wyborach czy zwyczajne zaangażowanie w działania na rzecz swojej
wspólnoty lokalnej) i wychowanie do takiej aktywności swoich podopiecznych.

Dojrzały społecznie instruktor to w moim odczuciu również człowiek czujący
odpowiedzialność za swoją Ojczyznę oraz propagujący tę postawę wśród innych.
To również ten kto ideały naszego Ruchu stosuje w życiu swoim codziennym.

Konkludując, uważam, że treści o których wspominasz Olku są zawartw w
brzmieniu tego paragrafu. Jest tylko jeden kłopocik... Są nieco zbyt
zawoalowane - co może przynieść konieczność interpretacji zapisu, a jak
wiadomo "gdzie dwóch Polaków tam trzy zdania".

Pozdrawiam obywatelsko,
Rex