[Czuwaj] Projekt Statutu ZHP

Aleksander Senk senk w post.pl
Pon, 5 Wrz 2005, 20:48:18 CEST

From: "T.Rex" <trex w harcerstwo.net>

> Zdaję sobię sprawę z ułomności przedstawionego wyżej zapisu i myśli jaka
> przyświeca zarówno Olkowi jak i Grzegorzowi, jednakowoż czy "dojrzałość
> społeczna" nie zawiera w sobie właśnie postawy instruktorskiej -
instruktora
> obywatela i wychowawcy?

Moim zdaniem nie :)
Zawiera opis wychowawcy i obywatela.
Ale nie ma tam nic o czlowieku, ktory zyje na codzien harcerskim ideami,
stylem zycia. Czyli wychowawcy harcerskiego. Czlowieka, ktorego zadaniem
jest promowanie tych idei i przekazywanie ich nastepnym pokoleniom.

I jeszcze jedno:
Dostalem na priv uwagi, ze przeciez skauting nie zawsze jest
niepatriotyczny, ze jest bardzo niejednorodny.

Slusznie.. Jestem swiadom tych niuansow..
Zatem dlaczego to wlasnie ta jedna forma skautingu - tego liberalnego - jest
nam przedstawiana jako wzor do nasladowania? Jako nasz sposob na wyjsce z
zascianka tego, co mamy?

pozdrawiam
olek