[Czuwaj] skauting a Projekt Statutu ZHP

Rafal Klepacz seascout w o2.pl
Wto, 6 Wrz 2005, 14:43:56 CEST

Olek napisał:

:Zatem dlaczego to wlasnie ta jedna forma skautingu - tego liberalnego -
:jest
:nam przedstawiana jako wzor do nasladowania? Jako nasz sposob na wyjsce z
:zascianka tego, co mamy?

Nie chciałbym tu dyskutować o statucie, bo sam dokument wymaga osobnej
dyskusji, ale zastanawia mnie jakie to siły liberalnego skautingu są dla nas
wzorem do naśladowania?

I gdzie jest skauting liberalny a gdzie jakiś inny? Czy skauci w Czechach,
ze swoimi tradycjami woodcrafterskimi są bardziej liberalni od niemieckich
BDP?

I co to jest ten skauting? Gdzie on jest? Czy mi się wydaje, że jest jakiś
skauting ogólnoświatowy i tylko w Polsce jest inaczej i - jak wynika z maili
na liście - jakies tajemnicze siły chca nas zunifikować z resztą
skautingu...

Chcę powiedzieć, że to maksymalny populizm, bo skauting jest ruchem tak
różnie rozwiajacym się na świecie jak ruch harcerski różnie rozwija się w
Polsce.

I ostatnie do Olka. Olku możesz dokładnie napisać, gdzie w projekcie Statutu
widzisz "formę skautingu - tego liberalnego" jako wzór do naśladowania?

Seascout

Naczelnik 2005
Wyzwania, aktywność, służba - po prostu harcerstwo