[Czuwaj] Harcerze w programach wyborczych

sztompel w o2.pl sztompel w o2.pl
Nie, 11 Wrz 2005, 16:32:17 CEST

Czuwaj!

Nie wiem czy ktokolwiek z szanownych użytkowników listy oglądał audycje wyborcze w TVP, ale warto dokładniej się przyjrzeć reklamówce partii jakiejśtam narodowej prowadzonej przez Leszka Bubla....

Otóż w czasie gdy wspomniany Leszek Bubel wygłasza swoje poglądy na temat pochodzenia większości polityków, pokazany jest filmik, w którym harcerze (na 99% z ZHP, gdyż naszywek ZHR nie stwierdziłem) stoją na warcie przed jakimś grobem wśród ogromnej ilości zniczy. Znaczy jest to urywek jakiegoś innego materiału np z wiadomości albo jakiegoś filmu dokumentlanego i nie myślę, żeby był nagrywany specjalnie z okazji kampanii wyborczej.
Mimo to mam kilka wątpliwości:
1. Ciekawe czy rodzice harcerzy wyrazili zgodę na wykorzystanie wizerunku ich dzieci na cele kampanii
2. Ciekawe czy rzeczona partia jakaśtam narodowa ma jakiekolwiek prawo do wykorzystywania wizerunku harcerzy jako członków organizacji (bez róznicy czy to ZHP czy np. SH)
3. Czy nasze władze mogą w jakikolwiek sposób zaprotestować przeciwko takiej sytuacji?

Pozdrawiam
pwd. Michał Sztompke
Hufiec Warszawa Praga Pn.