[Czuwaj] Kampania wyborcza demokratów.pl a ZHP

Michał Górecki g00rek w wp.pl
Pią, 16 Wrz 2005, 16:05:37 CEST

Witold Węgorkiewicz napisał(a):

>Tyle na temat mojej oceny kampanii.

A ja podpisuję się pod Witkiem i Soo. Zresztą jako znani (sobie)
wyjadacze fajnych reklam ocierających się zawsze o humor i szyderę, lub
mocno z nich czerpiących nie moglibyśmy inaczej się do tego odnieść :)

A tak na serio - mnie zawsze boli taka nasz harc-poprawność, sztywna az
do bólu. Czy musimy zawsze zachowywac się w sposób, który powoduje
później komentarze w gazetach w stylu:

"Na tle wiecznie zawalających terminy, skacowanych, rozbawionych
początkujących zespołów Ich Troje zawsze było na czas, grzeczne,
profesjonalne. Mówili o nich : harcerzyki. O Michale powinni mówić :
druh - to on dowodził zespołem..."

POLITYKA 37/2005 s 37

To w sumie nawet może i pozytywny cytat, w porownaniu z innymi. Ale
zawsze lansujemy się na takich przesadnie poprawnych. Najgorsze jest to,
że prowadzi to w wielu przypadkach do totalnej  schizofrenii. Ja i moi
znajomi nazywamy to harc-schizą.

Harc schiza powoduje, że w towarzystwie harcerskim, przymnajmniej tym
mniej znanym zachowujemy się jak nasi dziadkowie. "Ach, och,  czy mogę
cię prosić Magdo o łaskawe podanie tegoż widelca, w przeciwnym przypadku
skonfunduję się straszliwie"

Dopiero po bliższym poznaniu się okazuje się że obie strony są normalne
i nie kreują się na przesadnie porządne (niemalże politically correct) i
ktoś puści świński dowcip, czy z czegoś porządnie zaszydzi.