Re: [Czuwaj] Kampania wyborcza demokratów.pl a ZHP

Grzegorz Skrukwa greegors w icpnet.pl
Pon, 26 Wrz 2005, 13:28:09 CEST

----- Original Message -----
From: "Witold Węgorkiewicz" <witek w harcerstwo.net>
To: "'Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy.'" <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Friday, September 16, 2005 12:58 PM
Subject: RE: [Czuwaj] Kampania wyborcza demokratów.pl a ZHP

> Kampania przekonuje, że coś jednak od nich zależy. Zgaduję, że dla wielu
> osób kampania może ocierać się o wulgarność. Mieści się jednak w granicach
> które - ja osobiście - jestem w stanie zaakceptować. I daleko jej do
> wysypywania zboża na tory, blokowania dróg i palenia opon ;)

Nie mylmy dwóch rzeczy: protestów społecznych i kampanii wyborczych.
Blokowanie dróg czy wysypywanie zboża może się nie podobać, ale to były
protesty ludzi którzy walczyli o miejsca pracy, o warsztaty pracy, o swój
byt ekonomiczny.
Część ludzi którzy blokowali drogi czy wysypywali zboże, dostała gumowymi
kulami, pałkami i/albo ryzykowała więzieniem.
Autor omawianej kampanii chyba niczym takim nie ryzykuje.

Jeżeli coś mnie razi w reklamie druha kandydata na posła z PD, to nazywanie
przeciwników politycznych "Leppersami" i "Giertolami".
Zwłaszcza że jeżeli reklama jest adresowana do młodzieży mającej na tyle
dużo czasu wolnego i pieniędzy by bawić się po klubach, to niestety jest to
wyraźne żerowanie na pogardzie dla elektoratu wiejskiego i elektoratu o
konserwatywnych poglądach na kwestie kulturowo-obyczajowe. No cóż, można i
tak, szkoda tylko że reklama promuje środowisko które uważało się zawsze za
arbitra kultury politycznej.
Nie przedłużam wątku żeby nie wejść na tematy czysto polityczne :-(

pozdrawiam
GS