[Czuwaj] Kawałki MUR-u

T.Rex trex w harcerstwo.net
Czw, 29 Wrz 2005, 14:12:53 CEST

Dziś w  "Trójce" usłyszałem co prawda starą ale już z dawna zapomnianą
opinię. Otóż pointując skecz o harcerzach, którzy zbierają surowce wtórne
żeby miec na wódkę, Pani występująca w głównej roli zapytała retorycznie:
Czy wiecie kim jest harcerz? Udzielając odpowiedzi stwierdziła:

Harcerz do dziecko przebrane za idiotę prowadzone przez idiotę przebranego
za dziecko?

Nie chodzi mi tu święte oburzenie czy rzucanie się na nią z nożem w jednej,
a z paragrafami w drugiej ręce. Naszła mnie tylko smutna refleksja, że
niezależnie od starań wszystkich organizacji harcerskich w Polsce, głupio
się słucha takich stwierdzeń podanych w formie "dobrego" dowcipu. Czasem
wydaje się, że przyprawionej nam (myślę o harcerstwie jako ruchu jednej
idei, do którego zaliczam wszytskie organizacje) gęby nigdy się nie
pozbędziemy.

Rex