Re: [Czuwaj] krzyze dla powstanców

Pią, 30 Wrz 2005, 11:22:48 CEST

----- Original Message -----
From: "Tomasz Maracewicz" <tomasz.maracewicz w futuro.waw.pl>
To: <michalin w michalin.pl>; "'Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy.'"
<czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Thursday, 29 September 2005 13:15
Subject: RE: [Czuwaj] krzyze dla powstanców

Dzięki.
Jednak powstaje pytanie: czy cytat z Tomasza można odczytać jako "odcięcie
się ZHR od Szarych Szeregów".
Rzeczywiście tak go odczytujecie ?

=====

Nie. Zwłaszcza w świetle "Szarych Szeregów jako organizacji wychowawczej" -
o czym się nadmiernie mało mówi, skupiając uwagę na dodatkach, jak
wszelkiego rodzaju akcje, zamachy itp.

Natomiast dziwi mnie podłączanie się ZHR do legendy Szarych Szeregów, i
jednocześnie do wzorców ideowych ludzi, którzy de facto nie chcieli być w SS
i założyli HP.

Dla mnie jest to niezrozumiały dualizm ideowy. Jestem człowiekiem prostym,
wybieram albo rybki, albo akwarium, albo Piłsudskiego i Grażyńskiego, albo
Hallera i Sedlaczka.

Pozdrawiam

Dominik Jan Domin