Re: [Czuwaj] Re: [Czuwaj] Re: pytanie w sprawie obozu / ajednak się obraca...

Wto, 11 Kwi 2006, 12:20:51 CEST

----- Original Message -----
From: "Iwona Jakimowicz" <ijakimowicz w wp.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Tuesday, 11 April 2006 11:44
Subject: [Czuwaj] Re: [Czuwaj] Re: pytanie w sprawie obozu / ajednak się
obraca...

> Rozumiem, ze koszty posrednie tak podrozaja oboz, ze nie moze byc
> zorganizowany w ZHP?
> Ale z tego co piszesz to jeszcze nie zaczales organizowac obozu, wiec skad
> wiesz jakie wyjda koszty i czy taniego obozu nie uda ci sie zrobic w ZHP?
> iwona

Iwono, nie jestem "czlowieczkiem z zewnątrz", który nie wie, jak obóz
wygląda. Wiem, jakie sa koszty, wiem, z czego mogę zrezygnować, a z czego
nie. Zawsze (to znaczy 3 kontrole na dwóch obozach - tylko na dwóch, bo
"trzeci" raz byłem na bazie, a "czwarty" raz na wędrownym na Bornholmie)
miałem wynik kontroli sanepidu jako "bez uwag", co raz mi sie przydało w
walce z jedną mamusią...

Jeżeli uda mi sie zorganizowac tani obóz w ZHP - to to zrobię. Jeśli trzeba
będzie spełnić wymagania państwowe - wszystkie spełnię. Ale jeśli będzie to
tylko wymysł na którymś szczeblu organizacji... no to sorry.

Proszę zas dyskutantów o zwrocenie uwagi na słowa. Co innego przepisy
państwowe, które sa wypełniane, a co innego czyjeś prywatne wymysły, które
są li tylko wymysłami. I które są różne w zalezności od środowiska.
Słyszałem juz kadrę harcerską, że myjnia w namiotach (osobne kabiny
wewnątrz, woda bieżąca za ściana namiotu) to "katastrofalny brak warunków
higienicznych", bo nie ma łazienek z kafelkami. Znam kadrę harcmistrzowską,
która ma czelność kolonie w domkach kempingowych nazywać "obozem
harcerskim".

Jak przyjdzie czas, będe rozmawiał - czy bede musiał miec kucharza (kiedyś
to ZHP nakazało nam zatrudnienie w ciągu trzech dni, od soboty do
poniedziałku, pod groźba rozwiązania obozu - udało sie tylko dzięki temu, ze
jeden z naszych instruktorów był kierownikiem restauracji i oddelegował
pracownika), ile zechcą zabrać HARACZU za skorzystanie ze sprzetu
harcerskiego, który w przeciwnym razie będzie sie kisił w magazynie... Czy
dostane zgode na stawkę zywnościową 8 zł, gdy wszyscy biora 12 zł...

To są szczegóły i szczególiki, ale razem składają się na całość kosztów.

DJD