[Czuwaj] re: tanie obozy

TOGRO.pl togro w togro.pl
Wto, 11 Kwi 2006, 23:29:55 CEST

Nie. Nasze wewnetrzne uregulowania nie podnosza ceny obozu. Moim zdaniem
problemem jest rozdmuchana biurokracja, ale to akurat nie ponosi kosztow.

> Korzystam z transportu rodziców dziciaków na codzień i
> wszystkim to odpowiada a sanepid nie ma nic do tego ani żaden
> inny organ. To są prywatne samochody i mogą wozić kogo chcą.

A tu się mylisz. Przewoznik, który wozi dzieci musi mieć koncesje. Jeśli
rodzice sami się dogaduja i przywoza swoje dzieci na oboz i on dopiero tam
się zaczyna to OK. Ale jeśli oboz zaczyna się w miejscu X i stamtad rodzice
wioza swoje i obce dzieci na oboz to już nie jest OK. Wyobrazam sobie
sytuacja, ze jeden z tych samochodow ulega tragicznemu wypadkowi. Prokurator
nie przyjmie wytlumaczenia, ze rodzice sami wiezli dzieko na oboz. Zapyta,
dlaczego organizator tego nie zapewnil.

> Jeszcze raz podkreślam, sanepidowi nic do tego co wozi się w
> prywatnym bagażniku.

A tu się mylisz. W ten sposób można zalozyc, ze lodowka obozowa, to czyjs
prywatny samochod dostawczy, a ambulatorium i izolatki to prywatne namioty
kadry. Za chwile dojdziemy do faktu, ze namioty, w których mieszkaja
dzieciaki to prywatna wlasnosc ktoregos z rodzicow i sanepid nie ma prawa
tam zagladac.

> właściwie to o czym piszemy ? Koszty przyjęcia na wysypisko
> TONY śmieci to około 70 zł. Ile tych ton będzie z obozu drużyny ?

Tu nie chodzi o kwoty. Chodzi o podejscie do tematu. Przeciez myc się możemy
w jeziorze - będzie taniej. A ze wiekszosc ma przybory do mycia malo
ekologiczne - sanepidowi nic do tego, bo to ich prywatne przybory ?

> Nie wiem skąd przekonanie że tylko biję pianę ?
> A może... tą listę czyta ktoś kto może zainicjować zmiany ?
> Nie zmienia to optyki tak z leksza ?
> Ciekawe czym były zainspirowane działania RN ?
> Skąd na Forum ZHP wątek traktujący o tym temacie ?
> Jasne ale pewnie to tylko bicie piany.

Pewnie ze czyta. I pewnie ze wyciaga wnioski.
Gdybym uznal, ze "Czuwaj" nie ma zadnego sensu to bym się wypisal.
Dzialania RN były zainspirowane interpelacja Slawka Wasia.

Pozdrawiam

Tomek