[Czuwaj] re: tanie obozy

Janusz Sikorski jsikorski w wp.pl
Wto, 11 Kwi 2006, 20:00:51 CEST

Dnia 11-04-2006 o 18:56:53 <czuwaj-request w listy.czuwaj.net> napisał:

> Nigdzie. Pytanie jak zachecic harcerzy do wyjezdzania na obozy w ramach
> struktur ZHP.

To proste... musza być tanie ;) i harcerskie nie tylko z nazwy a temu
musza sprzyjać nasz wewnętrze uregulowania

Bo jak inaczej możemy mieć kontrole nad instruktorem, który
> jest podejrzewany o pedofilie i nie zrobi nigdy obozu w ramach ZHP, a
> potem
> jedzie ze szkola, czy parafia, a po obozie jest szum, ze ZHP pozwolilo na
> wyjazd takiego typa z dziecmi na oboz.
> Uwazam, ze harcerskie jednostki mogą sobie jezdzic z kim chca, ale
> powinny
> informowac swoich komendantow, ze takie dzialania podejmuja. A ZHP
> powinno
> to gdzies rejestrowac i WIZYTOWAC takie placowki.

A to jest zuuupełnie inna sprawa

> 1. Transport - pytanie, czy przewo dzieci prywatnymi samochodami jednego
> z rodzicow jest legalne? Nie jestem pewien. Gdyby to był transport
> kazdego
> rodzica ze swoimi dziecmi to OK. Albo gdyby rodzice sami to zalatwiali, a
> komendant obozu w to się nie wtracal. Ale jest inaczej zapewne.

Korzystam z transportu rodziców dziciaków na codzień i wszystkim to
odpowiada a sanepid nie ma nic do tego ani żaden inny organ. To są
prywatne samochody i mogą wozić kogo chcą.

> 2. Smieci - nie uczmy dzieciakow oszukiwac - moje smieci w moim
> bagazniku - to absurd. Dziwie się, ze Sanepid, czy jakakolwiek inna
> wizytacja nie
> podwaza takiego postepowania.

Jeszcze raz podkreślam, sanepidowi nic do tego co wozi się w prywatnym
bagażniku.

Dziwie się tez, ze komendant zaklada, ze
> każdy rodzic dowiezie te smieci do swojego domu i sam zaplaci za ich
> utylizacje.
> Wiekszosc wrzuci te smieci do ogolnodostepnego smietnika na osiedlu, przy
> cmentarzu, czy postawi worek obok kosza na smieci. W ten sposób wszyscy
> placimy za wywoz smieci z tego obozu i przez to mój oboz jest drozszy.

właściwie to o czym piszemy ? Koszty przyjęcia na wysypisko TONY śmieci to
około 70 zł. Ile tych ton będzie z obozu drużyny ?

> Nie. Nie wychodz. Dzialaj dalej w imie dobra wszystkich. Zmieniaj
> przepisy i
> walczo tansze obozy. Ale postepuj zgodnie z naszymi instrukcjami i
> regulaminami. Czy zrobiles cos, aby zmienic te przepisy? Napisales jakis
> wniosek? Poprosiles kogos o interwencje? Sprawa obozow poza ZHP i
> instrukcji
> o wycieczkach gorskich były poruszane na ostatniej Radzie Naczelnej. Bo
> tam
> sa także normalni ludzie, którzy widza problemy. Ale oni chca to
> [...]

Nie wiem skąd przekonanie że tylko biję pianę ?
A może... tą listę czyta ktoś kto może zainicjować zmiany ?
Nie zmienia to optyki tak z leksza ?
Ciekawe czym były zainspirowane działania RN ?
Skąd na Forum ZHP wątek traktujący o tym temacie ?
Jasne ale pewnie to tylko bicie piany.

> Nie obrazaj tych, którzy chca pojechac na oboz i nie maja zapedow
> survivalowych. To nie "mamlasy", tylko zuchy, harcerze i inni.

To akurat nie moje słowa tylko cytat

Nie każdy
> musi jesc zaby samodzielnie zabite i upieczone, żeby moc spojrzec w oczy
> swojemu druzynowemu. Na obozach, gdzie sa wycieczki także autokarowe jest
> realizowany program. HARCERSKI.

:D cóż fakt programy są harcerskie i harcerskie
a swoją drogą tak patrząc to Ludziska opisani przez Rodziewiczównę w
Lecie...
to prawdziwi surwiwalowcy :D

Pozdrawiam

Janusz Sikorski