[Czuwaj] Zapomniane sprawy

Pią, 14 Kwi 2006, 11:16:41 CEST

----- Original Message -----
From: "Ryszard Rutkowski" <ryszardrutkowski w tlen.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Friday, April 14, 2006 10:30 AM
Subject: Re[2]: [Czuwaj] Zapomniane sprawy

> Dlatego, że Sądy harcerskie działają na wniosek.
(....)
> Sądy
> rozstrzygają, ale nie ma oskarżycieli harcerskich - oskarżycielem
> jest wnioskodawca, więc nie ma wniosku - nie ma sprawy. Nawet na
> posiedzeniu Sądu można kogoś oskalpować a i tak dla Sądu sprawa nie
> istnieje, dopóki ktoś nie złoży wniosku o ukaranie...
> Zatem nie dziwmy się że Sądy pozostaną bezczynne, jeżeli nie będzie
> wnioskodawców.

Dlatego zapytałem czy ukarana komendanta deklarował złożenie odwołania.
Wówczas można by się spodziewać że w toku postępowania
"przy okazji:, coś się wyjaśni w sprawie pozostałych osób.

W pewnym stopniu odpowiednikiem "prokuratur"
są TAKŻE   komisje rewizyjne, gdyż to one"
"....sprawują kontrolę nad zgodnością działalności władz
oraz jednostek organizacyjnych Związku z przepisami prawa,
Statutem ZHP, uchwałami Zjazdu, Rady Naczelnej
oraz zjazdów chorągwi i hufców
a także zasadami działalności finansowo - gospodarczej ZHP...."
W stosunku do "pojedynczych" członków ZHP ta kontrola
ma charakter posredni. Kontrolowane jest to jak komendy/komendanci
lub osoby kierujace jednostkami sprawuja nadzór nad członkami ZHP.
Czyli CKR kontroluje Naczelnika w jaki sposób on nadzoruje
działania podległego mu komendanta choragwi

Czesław