RE: [Czuwaj] Re: podpisy na fakturach VAT - myślę że po temacie ;)

czesiek w harcerstwo.net czesiek w harcerstwo.net
Sob, 15 Kwi 2006, 23:04:09 CEST

-----Original Message-----
From: czuwaj-bounces w listy.czuwaj.net
[mailto:czuwaj-bounces w listy.czuwaj.net]On Behalf Of Janusz Sikorski
Sent: Saturday, April 15, 2006 1:45 PM
To: czuwaj w listy.czuwaj.net
Subject: [Czuwaj] Re: podpisy na fakturach VAT - myślę że po temacie ;)

> Oj... ni ma rady trza przepisami rzucić ;)
> No więc jest tak:
>
> Po pierwsze:
> cytowany ppkt d) dotyczy pkt 2) a nie 1)
> czyli albo faktura VAT
> ALBO inny dokument który musi zawierać to co jest
> wymienione w ppkt-ach...
> co musi zawierać faktura VAT określa inny przepis,
> ale o tym dalej

Ty nie Rzucaj przepisami tylko uwaznie czytaj co napisałem
;-)  ;-)
Napisałem przecież ze na fakturach nie musi być podpisów
:-)))

A wspomniany plik uzyłem bo akurat miałem otwarty
bo w ustawie o rachunkować o to samo chodzi
co zreszta zacytowałeś:
> Art. 21.
> 1. Dowód księgowy powinien zawierać co najmniej:
>	1) określenie rodzaju dowodu i jego numeru identyfikacyjnego,
>	2) określenie stron (nazwy, adresy) dokonujących operacji gospodarczej,
>	3) opis operacji oraz jej wartość, jeżeli to możliwe, określoną także w
>        jednostkach naturalnych,
>	4) datę dokonania operacji, a gdy dowód został sporządzony pod inną datą
>        – także datę sporządzenia dowodu,
>	5) podpis wystawcy dowodu oraz osoby, której wydano lub od której
>        przyjęto składniki aktywów,
(....)
> 1a. Można zaniechać zamieszczania na dowodzie danych,
> o których mowa w ust. 1 pkt 5 i 6,
> jeżeli wynika to z odrębnych przepisów
> lub techniki dokumentowania zapisów księgowych.
(....)
> I od tej chwili NIE MUSI BYĆ ŻADNYCH PODPISÓW.
> Mogą ale nie muszą ;). Co do czepiania się US do takich faktur...
> Nic mi o tym nie wiadomo, a praktycznie codziennie mamy u siebie jakąś kontrolę
> ( bo jak się ma u siebie książki i księgi 150 firm to tak jest)
>
> ps.
> Dobrze mieć w domu Doradcę Podatkowego (można się wtedy wymądrzać ;) )

Rozumiem ze ksiegujecie niepodpisane, wystawione np. recznie
dowody wydania/przyjecia "składników aktywów", np. magazynowe.
No to macie szczeście albo ja miałem pecha
;-)

Bo "dowcip" tkwi własnie w:
5) podpis wystawcy dowodu oraz osoby,
   której wydano lub od której
   przyjęto składniki aktywów,

Miałem całkiem niedawno "dyskusję" w paniami z UKS,
w tym temacie. Dałem sobie radę, ale nie dziw się księgowym
albo szefom firm (w tym przypadku komendantom chorągwi)
że nie mają ochoty na takie "dyskusje"
o tym że nie jesteśmy "wielbłądem".
Bo to oni a nie komendant obozu bedą musieli "dyskutować"
skoro zaksiegują takie dokumenty.
A piszę to jako ten który często,
z racji swojej wiedzy zawodowej
"utrudnia im życie"
Oczywiście można podejść do tego tak że
"po to oni są by się za nas tłumaczyć"
ale....

Czesław

P.S.
Przepraszam "czuwajowców" za ten "księgowy OT"
ale sądze że troche takiej wiedzy przed obozami się przyda.
PC