[Czuwaj] patent na Krzyż

phm Wojciech Godoń wojciech.godon w chrzanow.zhr.pl
Śro, 26 Kwi 2006, 21:20:05 CEST

Dnia 26-04-2006 o 20:19:15 phm. Jossarian <jossarian w harcerstwo.net>
napisał:

> Jak widać władze ZHR od dawna wiedziały o patencie i niemal natychmiast
> dowiedziały się o prawdziwych intencjach ZHP. Dlaczego ukrywały je przed
> własną organizacją, specjalnie jątrzyły i postanowiły dalej nie
> współpracować dla załatwienia tej sprawy, a wprost przeciwnie
> doprowadziły
> do powstania tej "dziwnej" uchwały? No to mogę tylko domniemywać...

Jeśli to, co druh napisał wcześniej uprawnia do konkluji jakoby władze ZHR
"ukrywały" "specjalnie jątrzyły" to gratuluje druhowi wyśmienitego humoru
i bardzo obiektywnego spojrzenia na sprawę.

Miałem szczęscie byc jeszcze w szeregach ZHR, gdy cała ta "kampania" się
rozpoczynała i nakręcała i DOSKONALE pamietam tamtejsze wypowiedzi i
reakcje jakoby Krzyż jest ZHP i jemu prawnie sie nalezy. Zachęcam tez
druha do przeczytania dyskusji na ten temat z Czuwaja sped miesiecy - nie
zauważyłem tam tonu wypowiedzi typu: robimy to dlatego żeby kto inny nam
nie zabrał prawa, a inne organizacje będą mogły sobie korzystać.
Gdyby tak samo postąpiła inna organizacja harcerska i podała również
humanitarne powody, wpisując na dodatek do Statutu że Krzyż jest znakiem
chronionym Z.. - to zapewne największ organizacja harcerska w Polsce
przyjęła by ten fakt ze zupęłnym spokojem i zrozumieniem - jakiego teraz
wymaga się od innych.

Może ja mam tylko tak płytki umysł i nie potrafię uwierzyć w przejrzystość
tych działań. Choć oczywiście chcę - musze w nie wierzyć.

--
phm Wojciech Godoń
Instruktor HOPR - 020117