Re: [Czuwaj] patent na Krzyż

phm. Jossarian jossarian w harcerstwo.net
Śro, 26 Kwi 2006, 20:19:15 CEST

> Przypominam, że ZHR jak i inne organizacje harcerskie od dawna już
> protestują i dotąd nikt nie zechciał przedłożyć takich argumentów i
> wyjaśnień jakie ty tu napisałeś.
Teraz kilka słów w sprawie zastrzeżenia a ZHR.
Niestety nie pamiętam dokładnie dat (ale na żądanie mogę spróbowac
sprawdzić).
Juz po zastrzeniu znaków do naczelnika ZHP przyszłi przedstawiciele władz
ZHR z Przewodniczącym ZHR na czele.
Dowiedzieli się o prawdziwych intencjach ZHP (zastrzeżenie krzyża dla
"zewnętrznych pozaharcerskich" użytkowań komercyjnych) i uzyskali
zapewnienie, że naczelnik ZHP sprawdzi jaka byłaby mozliwość "dopisania"
innych organizacji harcerskich do patentu. GK ZHP zamówiła ekspertyzay
prawnicze (jedna z nich mówi, między innymi, że posiadany patent dotyczy
ściśle użytkowań komercyjnych i nie można na jego podstawie "zabronić"
używania krzyża innej organizacji harceskiej) i naczelnik ZHP w liście (znów
nie pamiętam daty, ale z pewnością przed grudniem 2005) poinformował władze
ZHR o możliwych rozwiązaniach. Z tego co wiem do tej pory nie doczekaliśmy
się odpowiedzi.
Jak widać władze ZHR od dawna wiedziały o patencie i niemal natychmiast
dowiedziały się o prawdziwych intencjach ZHP. Dlaczego ukrywały je przed
własną organizacją, specjalnie jątrzyły i postanowiły dalej nie
współpracować dla załatwienia tej sprawy, a wprost przeciwnie doprowadziły
do powstania tej "dziwnej" uchwały? No to mogę tylko domniemywać...

Przykro mi, że tak wyszło, swego czasu, po zjeździe ZHP i rozkazie
Przewodniczącego ZHR z okazji DMB chciałem nawet napisać w tej sprawie list
otwarty do Druha Przewoniczacego ZHR, ale powstrzymano mnie by po raz
kolejny nie rozpętywać dyskusji zhp/zhr przed spodziewanymi zmianami w
bratniej organizacji.

Zubek