RE: Wielkość obozów, było: Re: [Czuwaj] Czy nasze dzieci są bezpieczne na koloniach?

druzynowy w czarna13.pl druzynowy w czarna13.pl
Wto, 8 Sie 2006, 13:12:03 CEST

Nie wiem, czy istnieje jakaś oficjalna polityka ZHP, dotycząca  wspierania,
czy zachęcania do organizacji właśnie takich obozów. Obawiam się, że chyba
nie. Bazy harcerskie są dla nas atrakcyjne finansowo, choć IMHO
wyniszczające programowo.  Tu znów ZHR ma nad nami przewagę.

===
A "na bazie" się nie da zrobić obozu? Jak się chce, to się wszędzie da ;).
Byłem w tym roku z moją drużyną "na bazie". No właśnie "na bazie", byliśmy
bowiem rozbici w odległości, z której nie tylko nie było bazy słychać, ani
widać, ale która spokojnie pozwalała na zapomnienie o jej obecności. Z tej
bazy braliśmy tylko wyżywienie (spożywane w naszej stołówce, w obozie),
ratownika i pielęgniarkę. Obóz stanowił nie tylko samodzielną jednostkę
programową, ale i organizacyjną i liczył... Drużynę, czyli w sumie z kadrą
niecałe 40 osób. A pomimo "bazy" udało nam się nawet prycze zbudować
<Lol>...

Ciekawe czy istnieje w ZHP jakaś strategia wspierania organizacji obozów
drużyn...?

Pozdrawiam,
Maciek Syska