[Czuwaj] kampania wyborcza

Sławomir Waś slawek w wasie.pl
Pon, 28 Sie 2006, 16:53:17 CEST

From: "Andrzej Grabowski" <andrzej w harcerstwo.net>

> I moim zdanie, nie wolno nam w jakikolwiek sposób utożsamiać naszej >
dziłalności harcerskiej z dziłalnością partyjną,

Dobrze Andrzeju! Zgoda! Tylko jest jeszcze taki mechanizm, któremu
przeciwstawianie się jest bez sensu. Popatrz na mnie. Przez 10 lat
prowadziłem dzierżoniowski hufiec. Dla ludzi na tym terenie harcerstwo =
Waś. I nie ma tu znaczenia, że mam już drugiego następcę. Naprawdę sie
staramy :-) A i tak prezes spółdzielni, w której mamy harcówkę jak chce się
poskarżyć na harcerzy to zadzwoni do mnie :-) To jest oczywiście patologia,
ale nie wszyscy obserwują zachodzące u nas zmiany. Ostatnia afera z tzw. ZHW
też dała do myślenia. Pierwszy komenatrz na lokalnym portalu internetowym
był taki - No i co panie Waś, co pan wyprawia z tymi harcerzami! - choć to
ja osobiście 11 lat temu wyrzucałem panią Jurków z ZHP.

I teraz moja działalność polityczna, społeczna. Cokolwiek uczynię w
stowarzyszeniach w których działam lub w polityce zawsze będe kojarzony z
ZHP. Bo ZHP to moje życie i z działalności w nim ludzie znają mnie przede
wszystkim. I co mam zrobić Twoim zdaniem? Nie mieszać się do polityki? Nie
być radnym? A dlaczego???? Jeśli chcę mieć wpływ na to co sie dzieje w mojej
gminie, powiecie, państwie..
Reagowania na te sprawy nauczylo mnie właśnie harcerstwo! Postawy
obywatelskiej! I czy będe w partii czy w komitecie lokalnym to i tak ludzie
skojarzą mnie z ZHP.

Ja wiem, że brzydzić sie można polityką i politykami. Że słowa służba
społeczeństwu brzmią w ich ustach niewiarygodnie. Tylko, że dla tzw.
normalnych ludzi te słowa w ustach harcerzy brzmia tak samo! Zaraz pojawia
się zastanawianie a co on z tego ma ze jest w tym ZHP, a ile on wyciąga z
tych obozów itp. itd.
Świetny komentarz dał tu druh M. Wojtczak.

SW > > W interesie ZHP jest kandydowanie jak największej liczby naszych> >
instruktorów. I to możliwie z jak najszerszej palety list. >

AG: Nie wydaje mi się żeby to był nasz INTERES. Wcale nie musi z tego wyjść
> jakaś korzyśc dla nas. Politycy to ( *..?!****)
> szczególnie jak się patrzy na to co teraz się wyprawia. Po wyborach, >
zasiadając na stołkach, bedąc z listy partii- będą robić
> to co im każą. Łudzimy się, że wtedy wezmą po uwagę to, że pozwoliliśmy im
> używać hasła "harcerski" na swoich plakatach wyborczych?!!> Tak naprawdę
członek władz, wybrany z jakiejś listy partyjnej ma od tej pory > dług wobec
partii - niektórzy jak Lepper to nawet > kwity z kasą kazali im podpisywać.
Byliśmy śwadkami tego jak odbywaja sie > głosowania- obowiązuje dysplina
partyjna. > Czy ktoś z przez nas wybranych i popieranych - stanie przeciwko
partii aby > pomóc nam w jakiejś słusznej sprawie? > A - i w tym właśnie
układzie politycznym, gdzie znów nie mamy dobrych > notowań?

Oczywiście masz prawo nazywać polityków jak chcesz. Ale jesli oni nie
spełniają swoich obietnic to olej ich! Sam stań do wyborów i dochowaj
złożonych obietnic!
I dla Twojej wiedzy - kwity podpisuje się we wszystkich partiach. A np. PO
bierze haracz 15% od każdego wyborczego rachunku każdego kandydata. Dziwi
Cię to? Ja bym też najchętniej spisał kto z jakim poglądem gdzie sie udaje a
potem go z tego rozliczył :-)

AG> W kontekście powyższego, co naskrobałem - zabraniamy !

Nie zgadzam sie z Tobą, ale umrę za to żebyś wyraził swój pogląd. Tak albo
inaczej powiedział ktoś kiedyś o demokracji. Ja dziękuję Ci Andrzeju za Twój
pogląd i za to, że go wyraziłeś. Ale stanę na głowie, żebyś nie zrobił
takiego "prezentu" instruktorom ZHP :-)

> Na koniec-  temat ciężki. Tak naprawdę - mamy wśród naszych instruktorów
> wielu wspaniałych ludzi. Gdyby
> dostali swoją szansę , bycia radnymi, posłami to pewnie
> dla Polski byłoby to dobre. Ale nie w takim układzie jak teraz. Kiedy tak
> naprawdę indywidualizm jest tłamszony przez struktury
> partyjne. Ci ludzie pójdą zdaje się - na straty.
> Pozdrawiam
>
> Andrzej

No to w jakim układzie!
Pamiętam jak zostawaliśmy w ZHP, kiedy wielu odchodziło, wierząc, że da się
zmieniać komunistyczną organizację od wewnątrz.
Ja dalej mam tą wiarę czego i Tobie życzę!
SW