[Czuwaj] Nasz wizerunek

Rafał kmccoy w konto.pl
Czw, 31 Sie 2006, 17:31:05 CEST

Dnia Thursday, 31 of August 2006 13:48, druzynowy w czarna13.pl napisał:
> _Zawsze_ tak było, jest i będzie.
> W obu filmikach masz piękny przykład prezentowania swojej siły wobec
> innych. W pierwszym w sposób neutralny - w drugim negatywny dla
> otoczenia.
> ===
> Maciek Syska:
> A ja zapytam tak: Po co harcerstwu/w harcerstwie tego typu
> "militarne" zabawy? Jaki maja cel? Jakie pozytywne cechy kształtują w
> harcerzach? W jaki sposób przyczyniają się do wychowywania młodych
> ludzi na dobrych obywateli?

Na przykład patriotyzm. Ponadto: wiedzę o strukturze armii, jej
uzbrojeniu zaopatrzeniu, wyposażeniu, umundurowaniu, specjalizacjach
występujących w niej (itd, jest tego zbyt wiele). Osoba, która "bawiła
się" w coś takiego, będzie potem pożądana przez wojsko.

Oczywiście harcerstwo to nie szkolenie przyszłych żołnierzy, ale moim
zdaniem może pomyślnie rozszerzyć swoją bazę działania także na takie
grupy specjalnościowe, nic nie tracąc, a zyskując dużą ilość młodej
siły - tak potrzebną przy kwaterkach, pionierkach, pracach polowych,
hufcowych itp... (a może tak nie jest? ktoś zaprzeczy?)

I tu jest też odpowiedź na twierdzenia DJD o tym czy organizacja straci
na odejściu "komandosów".

Odnośnie zmieniania budowy mózgu - IMHO zmienić budowę można, ale nie
zmienisz wielu ważnych rzeczy, które osiągnąć można poprzez odpowiednie
wychowanie.

Pozdrawiam
Rafał

--