[Czuwaj] 1 %

Janusz Sikorski jsikorski w wp.pl
Czw, 7 Gru 2006, 16:37:34 CET

> W PIT będzie prawdopodobnie tylko nazwa i KRS stowarzyszenia. Nie należy
> się spodziewać miejsca na jakiekolwiek dodatkowe informacje. US będzie
> przelewał jedną kwotę.

Dokładnie tak bedzie to wyglądało

> Jedyny pomysł na system to widzę taki, że
> stowrzymy jakiś wewnętrzny dokument, o wypełnienie którego będziemy
> prosili rodziców i na podstawie tych deklaracji będzie się rozdzielało
> środki z chorągwi lub z GK.

Moim zdaniem to jest konieczne i mamy na to tylko rok

> Oczywiście dobrym pomysłem byłoby też stworzenie większej ilości
> funduszów podobych do Funduszu Grażyńskiego. Lub dzielenie przynajmniej
> części tych środków na podstawie liczebności środowisk. To mogłoby
> wpływać stymulująco na rozwój liczebny i promować te środwiska, które są
> silne i szeroko działają.
>
> Kowlak

I tu się zgadzam z zastrzeżeniem jednakże, że środki na to bedą pochodziły
z pieniedzy "bezprzydziałowych". Moim zdaniem, najważniejszą jest zasada
że kasa trafia do srodowiska z którego pochodzi (wielu darczyńców zawsze
mi to zastrzega, Oni ufają mi osobiście i dlatego przekazują pieniądze).
Problemem będzie stworzenie dobrego systemu ale wierzę że jest to możliwe.

ps. Na portalu NGO-sów, jakieś 3 dni temu, pojawiło sie info, że zmiany w
1 % wejdą dopiero w 2007 roku, więc mamy rok na wypracowanie systemu
rozdziału środków.