[Czuwaj] ja skautem?

hm. Rafal M. Raniowski HR rafal w harcerz.pl
Pią, 3 Lut 2006, 08:12:12 CET

----- Original Message -----
From: "Patrycja Szymanska" <Patrycja.Szymanska w synovate.com>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>;
"Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Friday, February 03, 2006 3:53 AM
Subject: ODP: [Czuwaj] ja skautem?

Ania napisala a wczesniej inni napisali:

<Może to po prostu kwestia przyzwyczajenia? A może kwestia innego rozumienia
<pewnych pojęć. Zresztą - skoro różnorodność i odmienność są zaletą
<dzisiejszych czasów- czemu Viking, ja czy ktoś inny nie mógłby mówić, że
<jest przede wszystkim harcerzem. Ale odpowiednią plakietkę też nosimy na
<kieszeni pod krzyżem.:)

Ja to chyba nie do konca czuje cala dyskusje na temat bycia skautem i
harcerzem, czy tez w odwrotnej kolejnosci :-), czy tez bycia tylko jednym
albo drugim.
Ze powiem za poeta "wszak to jest to samo drzewo"...
===

RR: Ale to samo drzewo ma rozne galezie i powinno sie to dostrzegac, a nie
probowac obrzynac galezie zostawiajac sam pien.

W koncu to jest jeden ruch, ktory jest roznie realizowany bo zyjemy w
roznych kulturach, spolecznosciach i uwarunkowaniach (chocby historycznych,
skoro byla mowa o historii).
===

RR: No wlasnie - dlatego uogolnianie uwazam za szkodliwe. Jestem Skautem,
ale przede wszystkim harcerzem :)

Czy to ma znaczenie jak sie nazywamy? Dla mnie nie, dopoki pamietamy o
tradycjach zarowno harcerskich jak i skautowych.
===
RR: <ironia> nie no, nie ma. Mozemy sie nazwac przeciez "pionierami", to tez
kiedys bylo modne ;))) </ironia> Ja mysle, ze nalezy nie tylko pamietac o
tradycji harcerskiej i skautowej, ale miec swiadomosc.

Pozdrawiam
Viking-Szczecin