[Czuwaj] ja skautem?

Pią, 3 Lut 2006, 09:36:42 CET

----- Original Message -----
From: "Seascout" <seascout w go2.pl>
To: "'Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy.'" <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Friday, February 03, 2006 8:41 AM
Subject: RE: [Czuwaj] ja skautem?

> FSE nie jest dobrym przykładem harcerstwa
> pielęgnującego własne rozwiązania.
> Tam wszystko jest takie samo w każdym państwie.

Ja zrozumiałem że Olek raczej chciał podkreślić
odwagę (?) "Zawiszy"
"wyłamującą się" ze "standardu harcerskiego"
;-))

> WOSM / WAGGGS nie ingeruje w kolor mundurów,
> system metodyczny, tradycje. Każdy ma prawo zachować swoje.

I tak i nie.
Problemy zaczynają się w przypadku
"skantingów narodowych"
czego przykładem może być ZHP pgk,
lub niektóre organizacje harcerskie
w krajach d.ZSRR

Skauting jest z zasady "poprawnie propaństwowy"
zaś harcerstwo, ze względu na historyczne "zaszłości"
raczej "pronarodowe".
Piszę "raczej" bo także bywało/bywa z tym "różnie"

Czesław