[Czuwaj] ja skautem?

Seascout seascout w go2.pl
Pią, 3 Lut 2006, 08:41:18 CET

::
::Tu ogromny szacunek dla założycieli "Zawiszy", ktorzy chcąc wprowadzić
::zupelnie inny - w celach i metodyce - sposób dzialania, opierajacy sie w
::ogromnej mierze (choc nie calkowicie) na zupelnie innych wzorcach niz
::dotychczas dominujące w tradycji polskiego harcerstwa stworzyli nową
::ogranizację, ze specyficznych umundurowaniem, odznakami organizacyjnymi
::i określający swoja tożsamość przez wstąpienie w szeregi FSE.
[R:]

Olek. Określając swoją tożsamość, SHK Katolickiego ZAWISZA wstąpiło do FSE
gdzie obowiązują takie same w całej europie mundury (bez rogatywek i
getrów), wymiary proporców, nazwy sprawności i stopni, oznaczenia funkcji,
metodyka i struktura. FSE nie jest dobrym przykładem harcerstwa
pielęgnującego własne rozwiązania. Tam wszystko jest takie samo w każdym
państwie. WOSM / WAGGGS nie ingeruje w kolor mundurów, system metodyczny,
tradycje. Każdy ma prawo zachować swoje. W FSE wszystko jest
wystandaryzowane. Więc nie wiem czy to dobry przykład na pokazanie
możliwości zachowania swojej tożsamości.

Inna sprawa, że ja bardzo wysoko oceniam to co robi ZAWISZA. Nawet to
ujednolicenie w całej Europie mi imponuje i podoba się.

Seascout