[Czuwaj] książki

Pią, 3 Lut 2006, 13:38:51 CET

----- Original Message -----
From: "Michał Górecki" <g00rek w wp.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Friday, February 03, 2006 12:09 PM
Subject: Re: [Czuwaj] Kto kogo nie gryzie - bylo: Goorek Komisarzem!

> Tu na pomoc przychodzi nam nasze wspaniałe równanie.
> Opisał to w swojej książce druh Pacławski.
>
> Skauting w swym założeniu był POZYTYWISTYCZNY. Natomiast my jeszcze na
> pcozątku XX wieku tkwiliśmy w ROMANTYZMIE. I w naszym równaniu
> NIEPODŁEGŁOŚĆ to te wszystkie romantyczne elementy, których w
> harcerstwie jest pełno. Nasze uwielbienie do stania na baczność, do
> chóralnych śpiewów partyzanckich z łezką w oku, flagi, sztanadary,
> musztra. Tym był nacechowany nasz polski skauting. Pytanie czy ma być
> nadal? I czemu to DZISIAJ służy?

Jak rozumiem jest to bezposredni cytat
z książki byłego naczelnika ?

Wygląda na to że będę musiał wydać pieniądze
na tą książkę, podobnie jak na książkę jednego
z vice z okresu "przełomu".
Bo trochę niepokoją mnie kategoryczne sądy
niektórych osób które traktują te książki
jak "biblie" pewnych okresów historycznych.
Co niezbyt zgadza się z zawartością
moich szarych komórek
Ale może to już demencja starcza ?
;-)))))