Re: [Czuwaj] skauting + niepodległość ?

Marcin Skocz hrskocz w harcerstwo.net
Pią, 3 Lut 2006, 22:44:31 CET

Piotr Giczela napisał:

> A ja atrybut niepodległości rozciągnąłbym nawet na jednostki.

Wiem, że kwestie semantyczne nie są kluczowe, miałbym jednak opory przed
nazywaniem tego o czym piszesz niepodległością. Suwerennością,
samostanowieniem - ok. Niepodległość jest jednak związana dla mnie
nierozerwalnie z państwem.
Podobnie z narodami - mogą być wolne, suwerenne, ale niepodległość wymaga
struktury, co wraz z narodem składa się na państwo.
Zaznaczam raz jeszcze, że nie przykładam do nazewnictw nadmiernej wagi. Z
tego rozróżnienia wynikają jednak spore różnice dla dyskusji i znaczenia
niepodległości dzisiaj.

Tyle od nieoduczonego politologa ;-)

pozdrawiam
Marcin Skocz